Undă verde pentru metroul din Cluj. A fost emis certificatul de urbanism pentru investiţia de un miliard de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Clujul va fi al doilea oraş după Bucureşti cu metrou.  FOTO: Shutterstock
Clujul va fi al doilea oraş după Bucureşti cu metrou.  FOTO: Shutterstock

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate necesare demarării  primei etape din cadrul proiectului metroului clujean.

Clujul ar urma să fie al doilea oraş al României cu metrou, după Bucureşti. Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Floreşti – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km şi va număra 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes. 

Joi, 18 martie, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, a emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti - Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu - Bonţida” - Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. 

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Floreşti - viitorul spital regional de urgenţă - centrul comercial din Floreşti - cartierul Mănăştur - centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pentru realizarea metroului se va apela la fonduri europene. Estimările arată un necesar de un miliard de euro. Recent, primarul Emil Boc a anunţat că lucrările ar putea fi finalizate încă din 2026. Asta deşi experţii care au elaborat planul de prefezabiltiate au estimat un termen de aproape 11 ani.

Însă nu toate lucrurile merg în direcţia dorită de Boc. Recent, geologii au descopert un zăcământ important de sare, în apropierea uneia dintre viitoarele staţii. Mai exact, lângă viitoarea staţie „Pod Ira”, specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare, iar pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.

Vă mai recomandăm şi:

Metroul clujean porneşte cu frâna trasă. Problema care poate întârzia semnificativ proiectul

În cât timp va fi gata metroul clujean? Optimist, Boc înjumătăţeşte estimarea specialiştilor: „2026, ultima lopată”

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite