Cartea de identitate, eliberată şi în weekend. Program prelungit la ghişee, înaintea alegerilor parlamentare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Documentul de identitate poate fi obţinut şi în weekend FOTO MAI
Documentul de identitate poate fi obţinut şi în weekend FOTO MAI

Pentru buna desfăşurare a alegerilor parlamentare din 11 decembrie, autorităţile locale au anunţat programul de lucru la ghişeele de la Evidenţa Populaţiei. Toţi cei care doresc să obţină un document de identitate valabil au la dispoziţie şi weekend-ul.

În scopul asigurării cadrului necesar desfăşurării în condiţii optime a procesului electoral, reprezentat de alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din data de 11 decembrie 2016 şi, având în vedere soluţionarea în mod operativ a solicitărilor privind eliberarea documentelor de identitate persoanelor cu drept de vot, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor va funcţiona cu următorul program de lucru cu publicul:
-    Sâmbătă, 10.12.2016, orele 08.00- 16.00;
-    Duminică, 11.12.2016, orele 07.00- 21.00.

Amenzi pentru documente expirate

Cetăţenii care nu-şi schimbă buletinul expirat riscă amenzi între 40 şi 80 de lei.  Conform legii, aceştia sunt obligaţi să se prezinte la Serviciul Public Comunitare de Evidenţă a Persoanelor pentru a solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate.

Acest lucru se poate face cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului  de valabilitate al actului de identitate deţinut, dar nu mai mult de 180 zile, în termen de 15 zile de la producerea unor modificări sau, în cazul minorilor, în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani.

Biroul de Evidenţă a Persoanelor, cu sediul în Strada Progresul, nr. 23, invită cetăţenii să se prezinte în cel mai scurt timp posibil la sediul instituţiei şi să solicite intrarea în legalitate, în sensul eliberării unor acte de identitate, în cazul tinerilor care au împlinit vârsta de 14 ani, precum şi în cazul persoanelor care deţin acte de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau urmează să expire în perioada imediat următoare.
 
Pierdut, furat, distrus sau anulat

De asemenea, aceeaşi responsabilitate au şi cei care au actul de identitate deteriorat, pierdut, furat, distrus sau anulat, şi-au modificat numele sau prenumele (prin căsătorie, divorţ, adopţie, schimbare de nume pe cale administrativă), şi-au schimbat domiciliul; locuiesc pe o stradă cu denumirea schimbată sau cu imobilul renumerotat. Şi în cazul în care localitatea de domiciliu are rangul schimbat ori a fost rearondată unei alte unităţi administrativ-teritoriale, fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului sau li s-a atribuit un nou CNP, oamenii sunt obligaţi să se prezinte la ghişeul de la Evidenţa Populaţiei.

Vă recomandăm şi:

Cartea din buletin. Oraşul unde actul de identitate vine cu o surpriză

Evidenţa Populaţiei: cereţi documentele de identitate din timp, pentru a evita aglomeraţia din  preajma alegerilor

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite