Primăria Capitalei anunţă că s-au încheiat evaluările managerilor instituţiilor de cultură. Care sunt cei 12 manageri care au fost supuşi evaluării
0Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) anunţă că a încheiat evaluările managerilor instituţiilor de cultură din Capitală, iar dintre cei 12 manageri care au trecut prin evaluarea anuală unul a obţinut notă mai mică de 7, caz în care contractul încetează, şi unul a primit notă mai mică de 8, fapt care nu îi mai dă dreptul să participe la evaluarea finală.
Potrivit unui comunicat de prsă transmis, miercuri, de PMB, evaluările au avut loc în perioada 6-12 aprilie şi au fost realizate de către o comisie special constituită, potrivit legii. Două treimi din această comisie a fost reprezentată din specialişti în domeniu, restul membrilor fiind desemnaţi de către PMB.
Din cei 16 manageri care au fost supuşi evaluării, 12 au trecut prin evaluarea anuală, iar restul de 4, prin evaluarea finală. Dintre cei 12 manageri care au trecut prin evaluarea anuală, trei au obţinut note mai mari de 9, şapte au obţinut note cuprinse între 8 şi 9, unu a obţinut o notă mai mică de 8, unu a obţinut o notă mai mică de 7.
Totodată, în ceea ce îi priveşte pe cei 4 manageri care au trecut prin evaluarea finală, doi au obţinut note mai mari de 9 şi ceilalţi doi - note mai mici de 9.
„Menţionăm că, potrivit cadrului legal, managerii instituţiilor de cultură trec prin două tipuri de evaluări: evaluarea anuală şi evaluarea finală, realizată la expirarea perioadei contractului de management. Managerii care obţin o notă mai mare de 7 la evaluarea anuală îşi continuă contractul de management; cei care obţin o notă mai mică de 8 nu mai au dreptul să participe la evaluarea finală, iar în cazul celor care iau sub nota 7, contractul de management încetează imediat, autoritatea publică fiind obligată să demareze organizarea unui nou concurs de management”, au explicat reprezentanţii Primăriei.
În cazul evaluărilor finale, dacă managerii obţin peste nota 9 vor avea dreptul exclusiv de a depune un nou proiect de management, pe când cei care obţin sub nota 9 vor putea depune un proiect de management în condiţii de concurs, alături de alţi aplicanţi pentru poziţia de manager al instituţiei de cultură.
Cele 12 instituţii care au făcut obiectul evaluărilor anuale sunt: Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, Teatrul de Comedie, Teatrul de Animaţie „Ţăndărică”, Teatrul Tineretului „Metropolis”, Teatrul „Ion Creangă”, Teatrul Masca, Teatrul Mic, Teatrul Odeon, Teatrul „C. I. Nottara”, Şcoala de Artă Bucureşti, Casa de Cultură „Fr. Schiller”, Biblioteca Metropolitană Bucureşti.
Celelalte 4 instituţii care au trecut prin evaluarea finală sunt: Opera Comică pentru Copii, Teatrul Excelsior, Muzeul Municipiului Bucureşti şi Muzeul Naţional al Literaturii Române.
Din comisia de evaluare au făcut parte următorii specialişti în domeniu: Alexandru Boureanu - manager al Teatrului Naţional „Marin Sorescu" din Craiova, Dan Cristi Cogălniceanu - manager al Teatrului „Sica Alexandrescu” din Braşov, prof. univ. dr. Bogdana Darie-Creţu – Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale”, Adrian Neacşu - doctor în artele spectacolului la Universitatea de Arte din Târgu Mureş, Şerban Puiu - conferenţiar universitar doctor la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”, Anca Sigartău – doctor în artele spectacolului, Virgil Niţulescu - director al Muzeului Ţăranului Român, Marius Chivu - scriitor, traducător şi cronicar literar, Marilena Stoica – director în cadrul Bibliotecii Central Universitare, Costel Caşcaval - actor de teatru şi film, Raluca Iacob – expert politici publice culturale şi preşedinte al Asociaţiei MetruCub.
Din Comisia de evaluare au mai făcut parte, ca reprezentanţi din partea PMB, Diana Punga (administrator public), Liliana Toderiuc Fedorca (directoarea Direcţiei Cultură, Învăţământ, Turism) şi Andrei Rizea (din partea Direcţiei Economice).