ONG, despre pistele de biciclete promise de Primăria Capitalei: Primăria a lungit 30 de kilometri la 67 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Municipiului Bucureşti susţine că „a completat” Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, prin adăugarea a 4 trasee noi pentru biciclete, şi că dublat numărul de kilometri raportaţi.

„Justificarea pentru acest nou tip de măsurare a lungimilor a fost acela că pistele vor avea două sensuri, câte unul pe fiecare parte a străzii. Nu s-au oferit explicaţii dacă acest nou standard de măsurare va fi aplicat şi în cazul străzilor, trotuarelor şi autostrăzilor care au tot două sensuri de circulaţie”, a comunicat OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România).

Potrivit acesteia, harta traseelor principale include cele 4 trasee pentru biciclete, însă, din întreaga reţea, experţii au stabilit că 12 trasee trebuie implementate pe termen scurt (2 ani).

Cele două hărţi, care arată ce au stabilit experţii şi modificările propuse de Primăria Capitalei pot fi văzute aici şi aici.

OPTAR arată că experţii PMUD au stabilit trasee prioritare pe 57,82 km de străzi, acoperind o mare parte din Bucureşti, în timp ce Primăria Capitalei a propus trasee prioritare pe 29,8 km de străzi.

„Precizăm că aceste trasee au fost măsurate corect atunci când s-a făcut referire la ele în Planul Integrat de Calitatea a Aerului - Bucureşti 2018 - 2022. Însă, cei 30 km au devenit 67 printr-un simplu comunicat de presă”, informează OPTAR, amintind că proiectul pistelor pentru biciclete nu este public şi nici nu a fost discutat cu asociaţiile de profil.

Sâmbăta trecută, Primăria Capitalei informa că a fost aprobat în Comisia Tehnico- Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 10 milioane de euro, iar realizarea pistelor va demara în acest an.

În total, preciza PMB, vor exista 240 de kilometri de piste pentru biciclete în Bucureşti, iar construirea acestora va continua şi în anul următor.

Proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanţă de 63,5 km, ocupând o suprafaţă totală de aproximativ 201.000 de metri pătraţi. Lucrările pot demara în luna iunie a acestui an, în acest moment, obţinându-se avizele necesare.

Aceste piste vor fi realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje.

Cele patru trasee sunt:

Traseul 1- Piata Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan

Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu

Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite

Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul National

De asemenea, Primaria Capitalei anunţă că urmăreşte introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de statii de inchiriere, parcari si achizitionarea de biciclete pentru utilizare de catre public care se materializeaza in anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei).

În mai 2017, Primăria Capitalei anunţa că a fost începută procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru realizarea pistelor de biciclete.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite