Nicuşor Dan: „Pe ordinea de zi a şedinţei CGMB se află mai multe proiecte extrem de nocive pentru Capitală
0
Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul susţine că pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti de joi, 30 august, se află mai multe puncte extrem de nocive pentru oraş.
Potrivit comunicatului trimis de fostul candidat la primăria Capitalei, mai multe proiecte nocive pentru oraş vor fi aprobate în cadrul şedinţei CGMB care va avea loc joi. Mai mult de atât, proiectele vor costa municipalitatea sute de milioane de euro. Nicuşor Dan susţine că are informaţii neoficiale că toate aceste proiecte controversate vor trece la şedinţa de joi.
Asociaţia „Salvaţi Bucureştiul” a făcut o listă punctuală cu proiecte pe care ei le consideră în neregulă. 1. Proiect de hotărre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Penetraţie Splaiul Independenţei Ciurel Autostrada Bucureşti Piteşti.
Proiectul propune o şosea expres care să aducă fluxul de autoturisme din autostrada Pitesti Bucuresti direct n Splaiul Independentei, zona Semanatoarea, la mai puţin de 2 kilometri de Piaţa Unirii. Proiectul, numit initial penetrarea A1 A2, încurajează traversarea oraşului pe direcţia est vest prin centrul oraşului, prin Piaţa Unirii.
Problema acestui proiect o reprezintă lipsa unui studiu de circulaţie care să ateste viabilitatea lui. De asemenea, şoseaua va trece la câţiva zeci de metri de bazinele descoperite de apa potabilă de la Roşu, care asigură alimentarea cu apă a populaţiei Bucureştiului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Închidere Inelul Median de Circulaţie la Zona Nord/Autostrada Urbană - tronson Lacul Morii - Şoseaua Colentina”
Preţul de execuţie pentru şoseaua de 13,150 kilometri este de 1,34 miliarde euro, adică 101,7 milioane euro / kilometri, având în vedere că internaţional costul unei autostrăzi este cuprinsă între 3 – 10 milioane de euro:
- execuţia propriu-zisă 1,12 miliarde de euro, adică 85,5 milioane euro / kilometru
- proiectare 57,8 milioane euro, adică 4,4 milioane euro / kilometru
- organizare de şantier 153,4 milioane euro, adică 11,7 milioane euro / kilometru
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei/unor finanţări rambursabile interne şi/sau externe în valoare totală de până la 800.000.000 euro sau echivalent lei, în vederea restructurării datoriei în valoare de până la 500.000.000 euro şi contractarea de noi credite
Contractarea unui credit de 500 milioane euro pentru refinanţarea creditului de 500 milioane euro scadent in 2015 este o operaţiune normală.
Însă pentru contractarea unui credit suplimentar de 300 milioane de euro Primăria trebuie să prezinte cetăţenilor care vor fi proiectele în care vor fi cheltuiţi acesti bani. O astfel de justificare nu există în expunerea de motive a hotărârii.
Nicuşor Dan: „Pe ordinea de zi a şedinţei CGMB se află mai multe proiecte extrem de nocive pentru Capitală
45. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitaţie publică, a unui teren situat în Calea Griviţei nr. 100-102, sector 1, în suprafaţă de 1500 mp, teren aparţinând domeniului privat al Municipiului Bucureşti, necesar realizării unui imobil cu destinaţia de birouri, servicii, hotel, comerţ, locuinţe, servicii bancare, multiplex-cinema.
Acest proiect demonstrează afirmaţiile ONG-urilor că proiectul Berzei – Buzesti nu este un proiect pentru fluidizarea traficului, ci este un proiect imobiliar, care vizează utilizarea spaţiilor din spatele imobilelor demolate.
Terenul în cauză se află în spatele imobilelor monument istoric demolate Casa Rădulescu, Hotel Marna şi Casa Eminescu. Proiectul propune de fapt realizarea unui mall pe un spaţiu public, mall care va avea deschidere la Bulevardul Buzesti – Berzei prin demolarea celor trei monumente istorice menţionate.