42 milioane de lei - conexiunea rutieră dintre Prelungirea Ghencea și zona Pasajul Domneşti
0O asociere de firme românești va realiza conexiunea rutieră dintre Prelungirea Ghencea și zona Pasajul Domneşti, a informat miercuri directorul general al CNAIR Cristian Pistol.
Asocierea de firme româneşti Tracon SRL - Acvatot SRL a fost desemnată drept câştigătoarea contractului pentru construcţia conexiunii rutiere dintre Prelungirea Ghencea, terminalul tramvaiului 41 şi Centura Capitalei (zona Pasajul Domneşti), a anunţat miercuri directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Pentru finalizarea lucrărilor, asocierea are la dispoziţie 41,91 milioane de lei (fără TVA) şi 12 luni (2 luni perioada de proiectare şi 10 luni perioada de execuţie), după semnarea contractului.
"Prin acest proiect, finanţat din fonduri europene nerambursabile, dorim să asigurăm mai mult confort şi siguranţă celor care tranzitează zona de sud-vest a Capitalei. Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi, respectiv, după soluţionarea contestaţiilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", a precizat Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Miercuri, 08.03.2023, CNAIR a transmis la ANAP documentația de atribuire în vederea încheierii contractului având ca obiect: Proiectarea și execuția lucrărilor pentru Conexiunea proiectului „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între strada Brașov și Terminal Tramvai 41” cu proiectul „Pasaj Suprateran pe Dj 602, Centura București – Domnești”.
„Proiectul are un rol important în modernizarea rețelei de transport din zona de sud-vest a Capitalei și creează premisele construcției ulterioare a unei linii de tramvai pe Prelungirea Ghencea”, spunea atunci șeful de la Drumuri.
„În prezent pe Prelungirea Ghencea traficul auto se desfășoară pe doar 2 benzi de circulație, cel pietonal pe trotuare înguste, transportul în comun nu are benzi dedicate, alveolele stațiilor de autobuz sunt subdimensionate”, detaliază Pistol care publică și schițe ale proiectului.
Pasajul Domnești a fost dat în circulație spre finalul anului trecut, fiind primul de tip giratoriu suspendat pe centura Capitalei.