Drepturile clienților în mini-vacanța de 1 Mai și Paște. Protecția Consumatorilor, campanie masivă de controale

0
0
Publicat:

Ca să-și poată remedia deficiențele, operatorii din industria de ospitalitate nu vor fi amendați, ci doar consiliați, în perioada 17-23 aprilie. Din 23 aprilie urmează controale cu amenzi.

Operatorii din industria de ospitalitate vor fi consiliați de ANPC FOTO Ioan Buciumar
Operatorii din industria de ospitalitate vor fi consiliați de ANPC FOTO Ioan Buciumar

Timp de mai bine de două ore au curs întrebările venite de la reprezentanții domeniului HoReCa din Brașov și Poiană la întâlnirea organizată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. Totul cu scopul ca mini vacanța 1 Mai și Paște să fie una cât mai frumoasă pentru cei care aleg să o petreacă la hoteluri, restaurante sau alte unități din județul Brașov sau de la mare.

Pentru că urmează o perioadă de vacanță în care este e așteptat ca numărul de turiști care sosesc în județul nostru să fie foarte mare, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a organizat o întâlnire în scop preventiv cu patronii de restaurante, hoteluri și alte unități din domeniul industriei ospitaliere.

Directorul general al ANPC, Paul Silviu Anghel, le-a făcut celor din sală o scurtă prezentare, după care le-a răspuns la întrebări, împreună cu comisarul șef de la Brașov, Csaba Onica.

Doar consiliere, într-o primă fază

În prima fază ne-am propus să facem în prima săptămână consilierea operatorilor economici, ceea ce înseamnă că aceștia au dreptul – dar nu numai acum, ci și în restul anului – să solicite un control voluntar, în urma căruia ne deplasăm la fața locului, constatăm problemele existente, dispunem măsuri, totul fără să sancționăm aceste mici nereguli. Bineînțeles că dacă aceste nereguli pun în pericol viața și sănătatea consumatorului, atunci vom și sancționa. În a doua fază ne-am propus ca în perioada 23-30 aprilie să efectuăm controale în Brașov, Poiana Brașov, Bran, Moieciu, Predeal, când vom aplica și sancțiuni”, a precizat Csaba Onica, comisar șef CRPC Brașov.

Întrebările celor din sală au curs și întâlnirea a durat peste două ore. „S-a prezentat, de exemplu, fișa de control, pe care trebuie să o știe și să o înțeleagă fiecare agent economic și, pe baza acesteia, să se pună la punct cu tot ce ține de activitatea de alimentație publică. Au fost întrebări despre posibilitatea efectuării anumitor procedee și proceduri în bucătărie”, a explicat Ștefan Bercea, președintele Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din România.

În opinia lui Bercea, comisarii de la Protecția Consumatorului ar trebui să dea dovadă de mai multă înțelegere, deoarece și firmele din acest sector își doresc să-și păstreze clienții și să câștige alții prin postările acestora. După întâlnirea de la Brașov urmează una la Constanța, unde, de asemenea, se așteaptă un aflux de turiști de 1 Mai și Paște.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite