Director nou la Aeroportul Brașov. Constantin Albu a condus 22 de ani un aeroport fără curse regulate

0
Publicat:

Șeful Consiliului de Administrație al Aeroportului Brașov l-a demis pe director și a numit un altul, care a condus 22 de ani aeroportul din Tulcea, timp în care nu a aterizat nici măcar o cursă regulată.

Constantin Albu, noul director al aeroportului Brașov FOTO LinkedIn Constantin Albu
Constantin Albu, noul director al aeroportului Brașov FOTO LinkedIn Constantin Albu

Chiar dacă încă directorul Alexandru Anghel nu este încă demis oficial, Consiliul de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov a numit un director nou, interimar, în persoana lui Constantin Albu, pentru „cinci plus două luni”, după cum a declarat Daniel Micu pentru Radio România Brașov FM.

Fost director al aeroportului din Tulcea, Constantin Albu ar urma să preia mandatul de luni, 11 decembrie 2023.

Președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov, Daniel Micu, a convocat o ședință în care s-a luat această decizie. Micu a convocat ședința pentru „demararea procedurilor de schimbare din funcție a managerului Alexandru Anghel ca urmare a demarării procedurii de atragere a răspunderii manageriale in instanță”.

Demersul pare unul pregătit în pripă, din moment ce nu există măcar un prejudiciu estimat care să fi fost produs de Alexandru Anghel.

Mai mult, cel care a condus aeroportul încă de dinaintea dării sale în folosință și până acum îl acuză pe președintele CA, Daniel Micu, de incompatibilitate și consideră întreg demersul un abuz.

Este sau nu incompatibil Daniel Micu

Alexandru Anghel spune că Daniel Micu nu poate fi președintele CA la aeroportul din Brașov și angajat al ROMATSA, cu care Aeroportul Internațional Brașov are relații contractuale și către care plătește o sumă lunară. De altfel, aeroportul din Brașov este singurul din țară care plătește această taxă.

Daniel Micu spune că nu este incompatibil, deoarece nu face parte din consiliul de administrație al aeroportului ca persoană din partea ROMATSA, ci ca specialist în aviație.

Lucrurile s-au precipitat la Aeroportul Internațional Brașov după publicarea în presă a stenogramelor ședințelor de CA în care directorul Alexandru Anghel arăta dificultățile incredibile cu care se confruntă Aeroportul Internațional Brașov.

Acesta a menționat că nu există curent electric și apă curentă în încăperile care au nevoie de aceste utilități pentru funcționare, nu există proceduri pentru aterizări și decolări în condiții de vreme severă, nu funcționează punctele de check-in și instalația electrică ar trebui refăcută de la zero.

Dacă ROMATSA ar putea avea o scuză pentru faptul că nu a pregătit la timp controlori de trafic aerian, deoarece nu putea fi 100% sigură că aeroportul va fi dat în folosință, în schimb, pentru lipsa procedurilor de zbor pe vreme severă, scuzele nu pot sta în picioare.

22 de ani, pe aeroportul condus de Albu nu a aterizat nici măcar o cursă regulată

În ce-l privește pe Constantin Albu, acesta a fost director general al Aeroportului Delta Dunării din Tulcea din 1995 până în 2017. S-ar putea spune că are o bogată experiență de manager de aeroport, de 22 de ani, însă aici nu a mai existat vreo cursă regulată din 1993, adică, atâta timp cât a fost director al aeroportului, Constantin Albu nu a apucat să vadă vreo cursă de linie aterizând sau decolând de pe aeroportul pe care l-a condus.

În 2016, chiar a accesat fonduri europene de câteva milioane de euro, cu care a modernizat pista și terminalul aeroportului. În prezent, el este membru în Consiliul de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov și consilier județean la Tulcea.  

Ca urmare, aeroportul din Tulcea a avut în 2022 un număr de 360 de pasageri, cifră depășită de Aeroportul Internațional Brașov încă din prima zi de funcționare. În 2021, aeroportul a reușit chiar „performanța” să funcționeze degeaba, cu zero pasageri pe durata întregului an.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite