Răscoala sătenilor împotriva Drumului Expres Brăila-Focșani: au sărit să-i agreseze pe angajații CNAIR
0Sătenii din Siliștea (Brăila) s-au răsculat când au văzut mașinile de forare pe terenurile lor, trimise să realizeze studiile geotehnice pentru Drumul Expres Brăila-Focșani. A fost nevoie de intervenția Poliției și a Jandarmeriei.

„Dificultăți în realizarea studiilor geotehnice necesare finalizării studiului de fezabilitate al viitorului Drum Expres Focșani-Brăila! În pofida dispozițiilor legale, anumiți cetățeni de pe raza localității Siliștea, județul Brăila, au încercat să împiedice accesul personalului și al utilajelor pentru realizarea studiilor geotehnice în teren, astfel încât a fost nevoie de intervenția poliției și a jandarmeriei pentru ca acestea să se poată realiza”, a anunțat conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Reprezentanții CNAIR fac apel la cetățeni să înțeleagă faptul că realizarea unei infrastructuri rutiere moderne „este de interes național și conduce la dezvoltarea economică a zonei și a nivelului de trai pentru locuitori”.
„Aceste studii sunt obligatorii pentru realizarea obiectivului de investiții la un nivel de calitate superior și dețin toate aprobările legale, astfel încât împiedicarea realizării lor constituie atât o stagnare a implementării proiectului, cât și o încălcare a legii”, explică reprezentanții CNAIR.

Drumul, care este în lungime de 76 de kilometri, este finanţat din fonduri europene şi ar trebui finalizat în 24 de luni.
Şefii Consiliului Judeţean Vrancea au semnat în aprilie 2022 certificatul de urbanism în scopul elaborării studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie pentru obiectivul ”Drum expres Focşani-Brăila”, ca urmare a cererii adresate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Finanţarea contractului în valoare de 15 milioane de lei va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie având un termen de realizare de maximum 24 de luni.
Potrivit informaţiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2x2 benzi de circulaţie (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 m şi acostamente de 2x2,25 m din care 0,75 m benzi de încadrare cu aceeaşi structură rutieră ca a benzilor de circulaţie şi 1,5 m acostament consolidat.























































