Iosif Ureche, campion naţional la motociclism. Aventura unui bistriţean care a scos din buzunare 12.000 de euro pentru şansa de a ajunge campion

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iosif Ureche este primul bistriţean care participă la Campionatul Naţional de motociclism viteză FOTO: Facebook
Iosif Ureche este primul bistriţean care participă la Campionatul Naţional de motociclism viteză FOTO: Facebook

Iosif Ureche a reuşit să pună anul acesta Bistriţa-Năsăud pe harta motociclismului, fiind singurul care ne-a reprezentat judeţul la Dunlop Romanian  Superbike şi care a adus acasă un titlu de campion naţional. Cât de scump este însă acest sport? Iosif Ureche a avut nevoie de nu mai puţin de 1500 de euro pentru fiecare etapă.

Tânărul Iosif Ureche este primul bistriţean care participă la Campionatul Naţional de motociclism viteză pe circuit, reuşind să conducă cu 19 puncte încă din etapa a şasea din cele opt la categoria Superbike 1000 Rookies la care a participat. În final 23 de puncte l-a despărţit pe bistriţean de locul al II-lea, reuşind să aducă la Bistriţa titlul de campion naţional la motociclism viteză pe circuit.

Iosif Ureche are 26 de ani şi este mecanic auto, meserie care îl ajută să îşi întreţină şi pasiunea care este destul de costisitoare. Motociclismul a început să-l ia mai în serios acum trei ani, când a început pregătirea pentru Campionatul Naţional.

Bistriţeanul a concurat la categoria Superbike 1000 Rookies, dedicată piloţilor aflaţi în primul an de competiţie, însă se gândeşte ca la anul să îşi încerce norocul la cea mai solicitantă clasă:  SBK. Acesta s-a îndrăgostit de acest sport când era mic, urcându-se prima dată pe o motocicletă când avea 12 ani.

Pilotul concurează cu un Kawasaky ZX10 R din 2008, care l-a costat 7000 de euro şi în care a mai investit 3000 de euro pentru a-l pregăti de competiţie.

Cursele nu au fost lipsite de incidente, prima etapă din Grecia fiind nevoit s-o abandoneze pentru că i s-a rupt lanţul. În Cehia s-a bătut de alte probleme: bistriţeanul a fost nevoit să-şi împingă motocicleta circa 150 de metri, după ce a rămas fără benzină la doi paşi de Finish.

Bistriţeanul a fost chiar tentat să renunţe în mijlocul competiţiei pentru că nu mai putea suporta costurile implicate de fiecare cursă. Fiecare etapă din cele 8 l-a costat în jur de 1500 de euro, pilotul suportând mai bine de 60% din această sumă din propriul buzunar. Cele 8 etape au ajuns să îl coste nu mai puţin de 12.000 de euro.

Întrebat dacă ia în calcul competiţiile internaţionale, motociclistul ne spune că pentru a participa la o singură etapă în clasa europeană trebuie să scoţi din buzunare 16.000 de euro. Nici motoarele care intră în competiţiile internaţionale nu sunt de ignorat, preţurile acestora ajungând şi la 80.000 de euro.



Vă mai recomandăm:

VIDEO Singurul bistriţean care participă la Campionatul Naţional de motociclism, tentat să renunţe din cauza lipsei sponsorilor

Cazacu a abandonat la Campionatul European, de la Albacete, din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite