Interviu Cum ne prezentăm la interviul de angajare. Lucruri care trebuie spuse şi detalii de ascuns în faţa angajatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interviul de angajare este o „piatră de încercare” pentru orice persoană care îşi doreşte să acceadă la locul de muncă pe care şi-l doreşte. Pentru a impresiona angajatorul suficent, este necesară respectarea câtorva reguli, potrivit specialiştilor de resurse umane.

Nu sunt reguli grele, nu sunt imposibil de abordat, în realitate, totul se reduce la prezentarea echilibrată a ceea ce putem oferi. Psihologii atrag atenţia că nu e necesar să încercăm să impresionăm prea mult, însă nici nu trebuie să ne subapreciem.

Psihologii au o serie de sfaturi despre ce să facem şi ce să nu facem în faţa angajatorului, pentru ca şansele noastre de angajare să fie reale.

Înainte de orice, nu ne prezentăm la un interviu de angajare pentru un post pentru care nu avem pregătirea necesară. Oricât de abili am fi, după agajare e garantat eşecul. De asemenea, e nevoie să ştim câteva lucruri despre compania la care ne prezentăm, pentru ca şansele noastre de angajare să crească. „Este recomandat să ne cunoaştem valoarea, să avem informaţii despre funcţia pentru care aplicăm, despre cum este plătită, care sunt salariile în piaţă, iar dacă vom arăta că avem câteva informaţii despre companie, şansele de angajare cresc”, explică Dana Crişan, psiholog clinician.

Ea mai arată că, dacă vom cere un salariu prea mare sau prea mic faţă de cele din piaţă, vom transmite un mesaj eronat angajatorului, ceea ce va duce la scăderea şanselor de a fi aleşi dintre ceilalţi candiaţi.

Despre întrebări de genul „unde te vezi peste cinci ani”, specialiştii ne recomandă să nu ne pierdem în amănunte. Este momentul potrivit să vorbim despre obiectivele noastre profesionale şi cum ne gândim să le atingem, însă termeni precum „perfecţionarea profesională” sau „provocări în carieră” dau o impresie foarte la angajare. Dacă, însă, ne lovim de întrebări despre ultimul loc de muncă, în nicin caz nu vom vorbi depreciativ. Răspunsurile cele mai indicate sunt de genul „aveam nevoie de o schimbare”, „vreau să evoluez”, „aveam nevoie de o nouă provocare” etc, mai arată specialiştii. De altfel, interesul pentru autodepăşire şi evoluare sunt cele care îi vor atrage interesul angajatorului.

Despre ţiută, gestică, mimică, psihologul mai arată că e recomandat să ne prezentăm în ţinute cât mai decente, fără culori stridente, fără ţinute sexi, strălucitoare, accesorii stridente etc. ”Ţinuta trebuie să fie cât mai clasică, preferabil office. Postura, mimica, gestica, trebuie să fie cât mai simple. Răspunsurile la întrebări trebuie să fie cât mai concise, elaborate, cu cuvinte clare, fără ezitări, fără gesturi largi”, mai spune pshiologul. De asemenea, expresiile faciale sunt importante. Ea mai arată că nu vom crea o impresie prea bună dacă atunci când vorbim, dăm ochii peste cap, ne mutăm privirea în sus, în jos, sau explicăm cu gesturi largi. „Aceste gesturi denotă nesiguranţă şi minciună. Microexpresiile feţei trebuie să fie în concordanţă cu ceea ce spunem”, mai explică psihologul.

Tot în ce priveşte limbajul non verbal, ea mai arată că gesturi precum acelea de a ne juca cu creionul, cu părul, aranjatul fustei, a decolteului, ticurile, toate denotă nesiguranţă şi reduc şansele de a obţine postul dorit.

Baia Mare

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite