Drum naţional din Apuseni modernizat după 30 de ani. CNAIR licitează două contracte pentru asfaltarea a 18 km
0Sectoare din drumul naţional DN 74, între Abrud şi Şard, în Alba, în lungime totală de 18,2 kilometri, vor fi modernizate în acest an. CNAIR a lansat două licitaţii pentru realizarea lucrărilor de asfaltare, contractele fiind estimate la peste 1,2 milioane de euro.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat miercuri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice două licitaţii pentru modernizarea şi asfaltarea unor porţiuni din DN 74. Drumul nu a mai fost modernizat integral de mai bine de 30 de ani. Au existat doar lucrări de acoperire a unor gropi sau de reparaţii minore.
Primul dintre contracte prevede execuţia de lucrări de covoare asfaltice cu BA16 cu frezare, pe DN 74, între km 73+324 – km 74+005, km 85+980 – km 87+105, km 88+000 – km 90+400, km 91+057 – km 91+144 şi km 92+260 – km 96+129. Al doilea contract prevede lucrări de covoare asfaltice cu BA16 cu frezare pe DN 74, între km 38+000 – km 48+100.
Valoarea totală estimată a celor două contracte este de 6.130.035,03 lei, fără TVA (primul contract – 3.607.970,53 lei, al doilea contract – 2.522.064,5 lei).
Sectoarele de drum care se vor moderniza se află pe drumul naţional DN 74, care face legătura între oraşul Brad (intersecţia cu DN 76) din judeţul Hunedoara şi oraşele Abrud, Zlatna şi Alba Iulia (intersecţia cu DN 1) din judeţul Alba. Lucrările prevăzute sunt situate între km 38+000 – km 48+100 şi km 73+324 – km 74+005, km 85+980 – km 87+105, km 88+000 – km 90+400, km 91+057 – km 91+144, km 92+260 – km 96+129, ,drum aflat în adminsitrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj.
Lungimea totală a porţiunilor din DN 74 care vor fi modernizate este de 18.262 de metri (10.100 de metri – primul contract, 8.162 de metri – al doilea contract). Potrivit memoriului tehnic, primul sector începe în localitatea Abrud, înainte de intersecţia cu DN 74A, traversează localităţile Cerbu şi Valea Cerbului şi se termină în localitatea Valea Poienii. Lungimea totală a sectorului modernizat este de 10.100 metri.
Sectorul de drum prezintă degradări de tipul gropilor, fisurilor şi crăpăturilor, faianţărilor locale ale îmbrăcăminţii asfaltice, precum şi cedări locale de structură rutieră – burduşiri, denivelări multiple – lipsă planeitate. Au fost identificate mai multe zone cu cedări, în lungime totală de 363 de metri.