Zbor deasupra cuibului cu forinti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vreo douazeci de agentii de turism din Cluj s-au aliat in lupta cu TAROM-ul. Victime colaterale, ca de obicei, calatorii. Pentru ca agentia nationala aviatica a decis sa taie 2 procente din comisionul

Vreo douazeci de agentii de turism din Cluj s-au aliat in lupta cu TAROM-ul. Victime colaterale, ca de obicei, calatorii. Pentru ca agentia nationala aviatica a decis sa taie 2 procente din comisionul cuvenit revanzatorilor de bilete, acestia au hotarat sa ia de la public de peste trei ori mai mult, adica 7 procente din pretul biletului de avion. Firmele respective s-au inteles sa ceara calatorilor pretul maximal pentru biletele TAROM si sa nu faca nici un fel de rabat. Pentru ca Oficiul Concurentei putea lua oricand la puricat "intelegerea", la care nici macar n-au marsat toti operatorii, protestatarii au dat fuga la Bucuresti, antrenand Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism in lupta cu compania aviatica nationala. Printre argumentele servite presei (vor da faliment, saracele agentii, vor ajunge oameni pe drumuri s.a.m.d.) s-au strecurat si amenintari fatise. O sa vindem doar bilete ale companiei de transport aerian unguresti. Sa le luam pe puncte. Falimentul unor agentii ar fi intr-adevar o solutie. Mai putine firme inseamna mai multe bilete vandute de cele care supravietuiesc. Astfel, "marile" pierderi de 2 la suta se pot acoperi din castigurile de la clienti. Nici pentru calitatea serviciilor nu e rau sa mai dispara din puzderia de firmulite de bloc, care alt argument decat pretul nu au de oferit. Riscul unor monopoluri exista si acum, cand zeci de firme reusesc de minune sa se inteleaga, daca e vorba de crescut preturile. Si, oricum, oferta e prea mare si prea diversificata ca sa ne temem de reintoarcerea vremurilor cand ONT concura doar cu BTT. Peste tot in lume, concentrarea capitalului a dus la aparitia unor giganti, care isi pot permite sa investeasca in calitate, iar publicul nu are decat de castigat. Firmele puternice din Romania nici nu s-au plans, de altfel, de manevra pe care a efectuat-o TAROM-ul, avand forta sa depaseasca aceasta perioada mai dificila. Ramane amenintarea cu dirijarea turistilor romani catre Budapesta. Drum bun si-un praz verde. Toate marile companii aeriene si-au redus comisioanele, dupa 11 septembrie. Daca Malev vrea sa sponsorizeze vanzatorii de bilete din Ardeal, nu poate fi oprita sa-si arunce banii pe fereastra avionului. Oficiul Concurentei are insa obligatia sa opreasca jumulirea clientilor, din Cluj, Timisoara sau din toata tara.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite