Un scafandru englez a fost ingropat de aluviuni in sala masini a navei Rostok

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anthony Eke, de 36 de ani, cetatean englez, scafandru al firmei britanice Titan, care actioneaza pentru scoaterea la suprafata a epavei navei Rostok, scufundata pe Bratul Sulina, si-a pierdut viata

Anthony Eke, de 36 de ani, cetatean englez, scafandru al firmei britanice Titan, care actioneaza pentru scoaterea la suprafata a epavei navei Rostok, scufundata pe Bratul Sulina, si-a pierdut viata duminica seara, fiind ingropat sub un strat gros de mal. Accidentul s-a produs in timp ce scafandrul Anthony Eke, care avea o experienta de peste 17 ani in domeniu, lucra la 10 metri adancime, in sala masini a epavei, pentru degajarea acesteia de mal. Scafandrul tinea legatura prin radio cu colegii sai aflati la suprafata si faptul ca acesta nu mai raspundea la apel l-a facut pe conducatorul lucrarilor sa intre in epava. Aici, membrii echipei tehnice au constatat ca un perete de mal de cateva tone se desprinsese de pe corpul navei si il acoperise pe scafandrul aflat la datorie. Interventia medicala a unui echipaj al Ambulantei a fost posibila abia dupa o ora de la producerea accidentului, timp in care corpul scafandrului englez a fost degajat din masa compacta de aluviuni. Incercarile de resuscitare nu au mai avut nici un efect pentru ca Anthony Eke era deja decedat de cateva zeci de minute. Scafandrul englez, angajat al firmei Titan, a sosit in urma cu doua luni in comuna Partizani, din Delta Dunarii, acolo unde se afla epava navei ucrainene Rostok, scufundata la inceputul anilor '90. Eke facea parte dintr-o echipa formata din sapte scafandri care au rolul sa degajeze de mal, in imersie, diferitele parti componente ale vasului scufundat. Duminica seara, din cauza vizibilitatii zero, scafandrul lucra ghidat prin radio, pana in momentul in care peretele de aluviuni s-a desprins si l-a acoperit. De luni dimineata, 3 ianuarie a.c., autoritatile romane au desemnat o echipa formata din politisti, procurori si inspectori de munca, pentru a cerceta conditiile in care s-a produs accidentul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite