Sfatul specialistului: ai grijă de compania ta, la fel cum îţi întreţii maşina - alege combustibilul potrivit, fii atent de unde iei piesele şi care sunt rezultatele reviziei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mersul lucrurilor într-o companie poate fi comparabil cu întreţinerea şi folosirea unei maşini: de la alimentarea cu combustibilul potrivit, până la schimbarea anumitor piese necesare întreţinerii automobilului, sunt aplicabile ca strategie de management. Cel puţin aşa susţine Andreea Rădulescu, manager partener la compania Tuck International, într-un articol postat pe portalul cariereonline.ro.

Pornind de la sursa de alimentare, fără de care niciun automobil nu este funcţional, Rădulescu spune că echivalentul acestei funcţii la nivel de management este politica de salarizare, compensare şi beneficii. 

Astfel, explică specialistul, salariul trebuie să fie întotdeauna însoţit, în funcţie de nivelul de carieră, şi de alte beneficii: mulţi vor să se dezvolte sau să înveţe partea tehnică a jobului. Toate astea trebuie să facă parte din pachetul de beneficii şi trebuie tratat ca atare.

„Combustibilul potrivit” este, de fapt, nivelul de motivaţie al oamenilor. Astfel, aşa cum un automobil va funcţiona diferit cu un combustibil premium faţă de cel generic, la fel angajaţii motivaţi vor fi întotdeauna mult mai performaţi la locul de muncă. De aceea, un manager priceput va şti să îşi îndrume oamenii astfel încât să cadă într-o rutină zilnică.

„Schimbarea uleiului” înseamnă dezvoltarea continuă a angajaţilor

Acelaşi scop îl are şi „schimbarea uleiului”. După o anumită perioadă de folosinţă, orice automobil are nevoie de schimb de ulei. Asta înseamnă, deci, menţinerea pieselor, dar adăugarea unei plus valori. În management, spune Andreea Rădulescu, asta se traduce prin dezvoltarea continuă a angajaţilor, astfel încât aceştia să nu simtă că munca lor este banală.

„Atunci trebuie să intervii cu traininguri, cursuri, în funcţie de competenţele fiecăruia în parte. Dezvoltă-ţi permanent oamenii care au o astfel de nevoie, dar care au şi potenţial. Fără astfel de angajaţi, vei bate pasul pe loc, în timp ce piaţa va evolua”, spune Rădulescu.

Piesele maşinii sunt esenţiale: ai grijă cine recrutează viitorii angajaţi

Furnizorul de piese sau service, precum şi înlocuirea pieselor stricate sau deteoriorat sunt două lucruri importante pentru întreţinerea unei maşini. Puţini ştiu însă, că într-o companie firma de recrutare sau departamentul de Resurse Umane este la fel de importantă. În plus, atunci când o piesă trebuie înlocuită, specialiştii spun că niciodată nu trebuie să facem alegerile doar din motive economice. „Fii creativ şi găseşte metode de eficientizare a bugetului pentru a-i aduce pe oamenii de care ai nevoie”, susţine Andreea Rădulescu.

Cauciucurile maşinii trebuie adaptate în funcţie de automobil. Tot aşa, într-o companie, tipul de oameni angajaţi depinde de obiectivele strategice imediate ale companiei.

Angajează oameni potriviţi obiectivelor companiei

„Când lansezi o companie pe piaţă, ai nevoie de angajaţi care au mai făcut asta, şi au făcut-o bine. Când ai nevoie de o creştere, aduci oameni cu anumite competenţe. Când vrei stabilitate, un alt tip de oameni vor fi potriviţi”, explică Rădulescu.

Revizia maşinii a fost gândită pentru a depista anumite disfuncţionalităţi ale automobilului şi a le corecta. Aceeaşi funcţie o îndeplineşte într-o companie evaluarea periodică a performanţelor angajaţilor. „Oamenii trebuie să îşi cunoască situaţia: ce fac bine, ce nu merge bine, ce pot schimba şi dacă sunt dispuşi să facă respectivele schimbare”, a mai spus Andreea Rădulescu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite