Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române pornește un război împotriva manelelor: „Mesajul ascuțit ca o sabie degrabă vărsătoare de sânge”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, s-a implicat direct în „războiul” împotriva manelelor, apărut în sfera publică românească după momentul cântărețului Babasha, invitat la concertul Coldplay chiar de Chris Martin.

reactie babasha coldplay jpg

După ce, joi, Bănescu și-a expus părerile în cadrul unei postări realizate pe pagina sa de Facebook, în care caracterizează stilul muzical interpretat de tânărul Babasha ca fiind „ca o nucă pe un perete - la conținutul evenimentului parazitat”, postare la care comentariile sunt oprite, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a ales să își mai expună și alte păreri cu privire la melodiile similare.

De data aceasta, Vasile Bănescu s-a legat de mesajul perpetuat de astfel de melodii, puterea acestui gen muzical fiind „evident subiestimată”.

„Semințele (de floarea soarelui) ale cuvintelor din textele manelelor autohtone, semănate în pământul unor minți însetate de mesaj libidinos, deocheat și lăcrămos, trivial lăudăros și eruptiv belicos, mesaj care îi omoară cu zile pe „dujmanii” roși deja de invidie letală, germinează și cresc rapid în sfera obscură a sufletului zbuciumat de patimi și păcate „cu de toate””, a transmis purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.

Potrivit celei mai noi postări realizate de Bănescu pe pagina sa de Facebook, postare care, de asmenea, are comentariile oprite, mesajul acestor melodii este restimentar amenințător, accentele expuse de acestea fiind „ascuțite ca o sabie degrabă vărsătoare de sânge”.

Problema cu acest stil de muzică, în viziunea purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române este metabolizarea viziunii exprimate în versurile manelelor dar și în videoclipurile melodiilor.

Mesajul manelistic cu accente resentimentar amenințătoare, ascuțite ca o sabie degrabă vărsătoare de sânge, mesaj preluat comportamental, configurează o inconfundabilă „forma mentis”. Aceasta se exprimă spontan, vulgar, într-o torențială peltea de onomatopee, îndemnuri și invective extrase din argoul cel mai „pur”, intimidante pentru cei, din ce în ce mai puțini, care nu au trecut ca uraganul prin „școala vieții”.

Metabolizarea viziunii (manelistice):

- asupra omului „care e cel mai pervers” („femeile-s perverse”), a omului „care-i norocos” când lucrează „pe la spate”,

- asupra „vieții ca o ruletă”, „trăite la maxim”,

- asupra morții „dujmanilor”,

e una demult vizibilă, transformatoare în plan individual, civic și social”, declară Vasile Bănescu.

Astfel, potrivit reprezentantului Patriarhiei, o viață bazată pe mesajele transmise de acest gen de muzică, unde indivizii văd „viața ca o ruletă”, va ajunge eventual să se transforme într-o ruletă rusească.

„De la „forma mentis” la „modus vivendi” e „decât” un pas. Pas cu pas…”, își încheie Bănescu postarea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite