Protecţia Consumatorilor: Farmaciile Catena creează reduceri false consumatorilor. Ce spune Catena

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Farmaciile Catena, acuzate de practici comerciale înşelătoare FOTO Adevărul
Farmaciile Catena, acuzate de practici comerciale înşelătoare FOTO Adevărul

Lanţul de farmacii Catena este acuzat că promovează reducerile false în rândul consumatorilor. Concluzia le aparţine specialiştilor de la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC), în urma unui studiu derulat în perioada 20 - 24 februarie.

Concret, atrag atenţia specialiştii, reprezentanţii farmaciilor Catena „introduc în bonul fiscal materiale promoţionale cu o anumită valoare, acestea fiind evidenţiate la final ca o reducere, creând impresia unui economii consistente pentru consumator la achiziţionarea medicamentelor”, se arată într-un comunicat de presă.

„După cum se poate vedea în bonul fiscal ataşat, broşura <<O inimă sănătoasă iubeşte mai mult>> este distribuită cu titlu gratuit în reţeaua farmaciilor Catena. Cu toate acestea, pe bonul fiscal, materialul promoţional apare având preţul de 5 lei, la care se aplica aceeaşi reducere de 5 lei. Mai mult, pentru că au fost oferite 2

image

broşuri „gratuite”, reducerea finală pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Împreună cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate (4,20 lei, reprezentând reducerea reală a preţului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei în minus, sumă prezentată cu litere mari drept economie, creându-se astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanţiale”, susţin specialiştii APC.

Legislaţia în vigoare interzice practicile comerciale înşelătoare care conţin informaţii false, dat fiind faptul că persoana care vrea să cumpere produsul respectiv va fi determinat să ia o decizie pe care nu ar fi luat-o. 

„Crearea falsei impresii a consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziţia efectuată, deşi în realitate nu este vorba de aşa ceva, produsul promoţional fiind oferit cu titlu gratuit şi fără vreun preţ tuturor, este de natură a induce în eroare consumatorul şi îl poate determina, în viitor, să revină, în speranţa unor reduceri la fel de consistente”, a declarat conferenţiarul Costel Stanciu, preşedintele APC Romania.

Cercetarea de piaţă derulată în perioada 20 - 24 februarie a avut ca scop obervarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii. 

Catena: broşura este o lucrare ştiinţifică

În replică, oficialii lanţului de farmacii Catena arată că preţurile practicate de Catena sunt mai mici decât la cele mai multe farmacii din România şi că broşura distribuită de farmacii este de fapt o lucrare ştiinţifică. 

„Consumatorii din toata tara pot vedea cu aceasta ocazie ca preturile practicate de Catena sunt mai mici decat la cele mai multe farmacii din Romania. Cu toate acestea s-a mai acordat o reducere suplimentara de 10% la totalul medicamentelor cumparate. Au fost oferite gratuit (la cerere) doua brosuri “O inima sanatoasa iubeste mai mult”, scăzându-se 100% din valoarea de achizitie de 5 lei pe exemplar. Atragem atentia ca in mod eronat aceasta brosura a fost tratata ca material promotional, ea fiind in realitate o lucrare stiintifica, avand ca scop popularizarea masurilor de preventie in bolile cardiovasculare. Mentionam necesitatea unei evidentieri din punct de vedere contabil, conform legislatiei in vigoare, a circulatiei tuturor produselor indiferent ca au sau nu titlu gratuit la cumparare . 

Consumatorul de buna credinta gaseste pe bon reducerea in dreptul fiecarui produs si nu are cum sa fie indus in eroare”, susţine comitetul director al Catena într-un comunicat remis adevarul.ro. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite