Produsele marcă proprie create în țară, din ce în ce mai atractative pentru români. De ce sunt mai ieftine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii ani, produsele marcă proprie au câștigat teren în rândul consumatorilor români, devenind o prezență tot mai frecventă nu doar în magazine, ci și în farmacii. Aceste produse acoperă o gamă largă de categorii, de la alimente și produse de îngrijire personală, la produse de curățenie, hrană pentru animale și chiar medicamente.

Majoritatea cumpărăturilor sunt marcă proprie a hipermarketului. FOTO Arhivă
Majoritatea cumpărăturilor sunt marcă proprie a hipermarketului. FOTO Arhivă

Studiile de piață realizate în ultimul timp arată că românii alocă aproximativ un sfert din valoarea totală a unui coș de cumpărături pentru produsele de marcă proprie. Acestea sunt, în medie, cu 30% mai ieftine decât produsele de brand, făcându-le o opțiune atractivă pentru mulți consumatori, potrivit stirileprotv.ro

Inițial, produsele de marcă proprie erau percepute ca o alternativă mai ieftină la produsele de brand. Cu toate acestea, percepția consumatorilor s-a schimbat în timp. Mulți au descoperit că pot găsi produse de calitate la prețuri rezonabile sub eticheta de marcă proprie.

Clubul Mărcilor Emblematice Româneşti. FOTO Arhivă
Clubul Mărcilor Emblematice Româneşti. FOTO Arhivă

Astăzi, clienții pot găsi o varietate de produse de marcă proprie pe rafturile magazinelor. Acestea includ alimente de bază, precum carne, pâine și lactate, dar și produse premium. În plus, gama de produse de marcă proprie s-a extins pentru a include și detergenți, cosmetice și produse pentru animale.

De ce sunt mai ieftine produsele marcă proprie

Tipurile de magazine care au cea mai mare pondere în vânzările de produse tip marcă proprie sunt discounterii, cu mai bine de 60%, și hypermarketurile, cu peste 16%. Inclusiv comercianții non-alimentari se concentrează tot mai mult pe propriile produse. De exemplu, farmaciile.

„Volumele se fac din marcă proprie și atunci echilibrează cumva necesarul fabricii de a funcționa la capacitate de 100%. Îți scad cheltuielile fixe cu impact per bucată produs”, a declarat, pentru stirileprotv.ro, Marius Tuțu, reprezentantul unei fabrici de produse de panificație.

Ce cumpără străinii

Potrivit Digi24, În Spania jumătate dintre produsele cumpărate sunt marcă proprie. Mai departe, în Marea Britanie şi în Germania - avem 46% şi respectiv 45% la sută dintre alimenele şi produsele de îngrijire cumpărate.

În Franţa unul din trei produse cumpărate este marcă proprie. Cele mai comune produse de origine franceză din supermarketuri sunt carnea - 96% din ce găsim la raft - şi produsele lactate în proporţie de 71%.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite