Poșta Română ne va găsi oriunde. Ce schimbări se anunță
0Reprezentanții companiei de stat Poșta Română anunță schimbări în domeniul serviciilor poștale. Astfel, codurile poștale pe care le cunoaștem acum, alocate pe criteriul geografic, vor fi înlocuite cu unele unice, digitalizate.

„Noi lucrăm la un cod poștal pe persoană. Dacă acum codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități sau străzi, sau cartiere, credem că e momentul în care să facem un pas digital important și să ne asigurăm că fiecare persoană are propriul cod poștal şi, indiferent unde se află persoana respectivă, poştaşul să o găsească şi să îi ducă coletul, dacă optează pentru genul ăsta de livrare”, a spus Florin Valentin Ștefan, directorul general interimar al Companiei Naționale Poșta Română, într-un interviu la postul național de radio.
Ștefan a mai spus că Poșta Română va crea o „rețea de cutii poștale digitale care să permită oamenilor să beneficieze de ridicarea produselor fără să mai depindă de programul poștei sau de programul poștașilor”.
Potrivit directorului Poștei, compania de stat e în procedură de achiziționare a 3.000 de cutii poștale și 75 de ghișee poștale.
Livrare la adresa indicată
Solicitați de „Adevărul” să ofere mai multe amănunte legate de noul sistem de servicii poștale, reprezentanții companiei au precizat că punerea în practică a unor soluții tehnologizate este menită să crească veniturile prin eficientizarea timpilor de livrare a trimiterilor poștale.
„Sistemul va fi dezvoltat având la bază doi piloni: un card dedicat clienților și o platformă multifuncțională. În cadrul acestor soluții tehnologizate, noul sistem de coduri poștale ce va fi dedicat fiecărui utilizator va avea rolul de sporire a mobilității livrărilor trimiterilor poștale din țara noastră”, se arată în răspunsul primit.
Prin intermediul unei aplicații mobile, sistemul va putea oferi clienților posibilitatea ca livrările să fie făcute nu doar la domiciliul personal, ci în orice altă adresă indicată prin aplicație. „Noul sistem ce va fi propus clienților se constituie într-o alternativă la sistemul clasic de poștă, pe care Poșta Română îl va derula în continuare pentru clienții care aleg această variantă”, se mai arată în răspunsul primit.
Punerea în practică a noului sistem poștal se va derula pe parcursul anului viitor la nivelul companiei, perioadă care va coincide și cu o campanie de informare la nivel național dedicată utilizatorilor de servicii poștale.
Compania Poșta Română aparține Ministerului Comunicațiilor și este unul dintre cele mai deplorabile și ineficiente servicii de acest tip din țară.