Cât dăm pe cadourile de Moş Nicolae. Anul acesta un român din 10 nu va cumpăra nici măcar un cadou
0Conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de către MEDNET Marketing Research Center, 89,6% dintre persoanele din mediul urban intenţionează să cumpere cadouri de Moş Nicolae pentru cei dragi.
Şi în acest an, cadourile preferate rămân dulciurile (72,5%), urmate de jucării (44,2%) şi de articole de îmbrăcăminte/încălţăminte (41,8%). De asemenea, se vor oferi şi fructe, cosmetice/parfumuri sau cărţi. Pe lângă acestea, au mai fost menţionate articole de design, bijuterii şi accesorii, cafea şi accesorii pentru smartphone/tabletă. Cei care nu au avut suficient timp să achiziţioneze toate cadourile sau nu l-au găsit pe cel mai potrivit, vor oferi şi bani (1,5%).
Deşi magazinul fizic rămâne locul principal de achiziţie pentru cadouri (86,6%), magazinele on-line atrag şi ele o parte importanta dintre respondenţi (45,2%), în timp ce un sfert dintre orăşeni (25,7%) aleg şi târgurile de Crăciun pentru acest tip de cumpărături.
Suma medie pe care respondenţii o vor aloca pentru cadourile de Moş Nicolae este de 355,38 lei. Aceasta înregistrează o foarte uşoară creştere în comparaţie cu anul trecut (355,38 lei în 2019 versus 345,26 în 2018).