Se pregătesc schimbări legate de cărțile de identitate

0
Publicat:

Ministerului Afacerilor Interne (MAI) vrea să modifice o serie de aspecte ce țin de cărțile de identitate, fie ele electronice sau simple, și a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță 

Emiterea cărții electronice de identitate va începe în București din vara
Emiterea cărții electronice de identitate va începe în București din vara

Printre schimbările ce vor apărea le putem aminti pe cele legate de valabilitatea cărților de identitate și introducerea posibilității de completare a cererii pentru viza de flotant prin mijloace electronice, arată avocatnet.ro.

Mai exact, de la data îndeplinirii condițiilor tehnice pentru eliberarea cărții electronice de identitate, cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se va elibera:

-cu valabilitate de doi ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între zero și doi ani;

-cu valabilitate de patru ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între doi și 14 ani;

-cu valabilitate de cinci ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;

-cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

-cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.

Data realizării condițiilor tehnice necesare aplicării acestei prevederi (și nu numai) va fi stabilită prin hotărâre a Guvernului.

Tot de la data realizării condițiilor tehnice, cererea pentru obținerea unei vize de flotant va putea fi formulată electronic. Procedura evaluării și aprobării va fi stabilită prin normele metodologice de aplicare unitară a prevederilor legale.

Pentru titularii cărții electronice de identitate, aplicarea vizei de flotant se va face doar în format electronic.

În plus, actele de identitate se vor putea obține și din altă localitate decât cea de domiciliu. Regula de bază va rămâne aceeași, adică “actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință a persoanei fizice, pe baza cererii acesteia sau a reprezentantului său legal”.

Totuși, autoritățile introduc acum o prevedere care stabilește că de la data realizării condițiilor tehnice necesare (termenul exact va fi stabilit ulterior de Guvern), cetățenii români vor putea solicita eliberarea actului de identitate oricărui serviciu public comunitar de evidență a persoanelor.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite