Întârzieri și blocări la Aeroportul Otopeni: După defectarea sistemului de aer condiționat, s-a stricat și o banda de bagaje
0Un nou scandal a învăluit Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, după ce ieri a ieșit la iveală faptul că a fost amendat de către ANPC (Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor) pentru defectarea sistemului de aer condiționat, fapt ce a dus la temperaturi și condiții extreme pentru cetățenii aflați la aeroport.
În nopatea zilei de 30 iunie, peste 1.000 de pasageri se aflau la cozi de mai bine de câteva ore, la ghișeele Wizz Air din Aeroportul Otopeni.
Zborurile au fost blocate pentru mai multe ore, până a doua zi dimineața, când chiar și după ora 10, zborurile programare în noaptea trecută nu plecaeră. În același timp, situația s-a înrăutățit din cauza bagajelor: turiștii nu au avut posibilitatea de a-și preda bagajele pentru îmbarcare, deoarece una dintre cele două benzi de bagaje din aeroport s-a defectat.
În terminalul „Plecări” al Aeroportului Otopeni, există doar două benzi transportoare mari: una în clădirea veche și alta în clădirea nouă, dată în folosință după 1990.
În jurul acestor benzi supraaglomerate se află ghișeele unde angajații aeroportului transferă bagajele către avioane.
Aceste benzi se defectează frecvent, provocând perturbări semnificative ale întregului sistem. Acest lucru duce la formarea cozilor, la întârzieri la decolare și la o reacție în lanț de depășire a programului de zbor, ceea ce duce în cele din urmă la întârzieri la aterizare și la anularea zborurilor.
Astfel, odată cu majorarea numărului de turiști, cauzată de vacanțele elevilor și de sezonul estival, situația din Aeroportul Internațional „Henri Coandă” este din ce în ce mai „neagră”.
Defecțiuni tot mai mari în Aeroportul Otopeni
La data de 26 iunie, Compania Națională Aeroporturi București a anunțat faptul că instalația de aer condiționat din aeroport nu mai funcționează, iar acest lucru nu a fost remediat nici până astăzi.
„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare”, se precizează într-un comunicat al CN Aeroporturi București.
Cinci zile mai târziu, avaria nu fusese remediată, iar ea a dus și la altele, cum ar fi cedarea unei benzi de transport a bagajelor, provocată de supraîncălzire și suprautilizare.
Cert e că în urma plângerilor călătorilor ANPC a reacționat, amendând din nou aeroportul cu o sumă modică, 2.000 de euro, și dând companiei un ultimatum de 48 de ore pentru remedierea defecțiunilor.
„În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București”, se arată în comunicatul ANPC. Informația a fost publicată prima data de publicațiile Știrile ProTV și SpotMedia.