Dacia Spring electrică: preţuri în funcţie de nivelul de echipare şi de când se poate comanda

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Renault
FOTO Renault

Dacia Spring va fi scoasă pe piaţă la preţuri începând cu 16.990 de euro, dar, cu subvenţia Rabla Plus, modelul ajunge la comercializare la aproximativ 9.000 de euro, preţ la care se pot achiziţiona noile Logan sau Sandero pe benzină

În perioada imediat următoare, reprezentanţii Dacia vor anunţa preţurile primului model electric, Spring, dar în presa franceză au apărut deja unele cifre sosite pe căi semi-oficiale, „scurse” de la un dealer din Hexagon.

Concret, în prima fază vor fi două versiuni de echipare, cu preţuri de la 16.990 de euro la nivelul de Confort (care cuprinde dotări precum climatizare) şi de la 18.490 de euro pentru echiparea Confort Plus care include, printre altele, şi ecranul tactil şi vopseaua metalizată, arată automobile-magazine.fr.

Având în vedere că prin Programul Rabla Plus cei care achiziţionează o maşină electrică primesc o subvenţie nerambursabilă de 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare al automobilului, un mic calcul ne arată că în România preţurile de achiziţie pentru o Dacia Spring vor porni de la aproximativ 9.000 de euro. Practic, dacă avem în vedere că preţurile pentru noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway se ridică la cel puţin 8.400 de euro, 8.600 de euro sau 12.050 de euro, românii îşi vor putea achiziţiona, prin Programul Rabla Plus, o economicoasă maşină electrică la preţul unui autoturism clasic, pe benzină. 

Spring are la bază Renault K-ZE, care se vinde pe piaţa din China la un preţ de aproximativ 8.000 de euro şi care la rândul lui este derivat din SUV-ul pe benzină Kwid, dezvoltat şi fabricat de Renault în India, pentru piaţa locală. 

Citadină cu aspect de SUV

Cu toate că este o citadină cu dimensiuni inferioare celor ale modelului Sandero, Spring, care afişează un aspect de SUV, este destul de practică. Are un portbagaj de peste la 300 de litri, dar ajunge la 600 de litri cu spătarele banchetelor spate rabatate. Dacia intenţionează să lanseze o versiune specială cargo cu 800 de litri de spaţiu de încărcare, la o dată ulterioară.

O atenţie deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară şi o serie de elemente grafice integrate în bara de protecţie. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y.

Dacă maşina este conectată la un alimentator de 3,7 kW, timpul de încărcare este mai mic de opt ore, dar acesta scade la cinci ore dacă este cuplată la un adaptor de putere dublă. Un încărcător de 30 kW va fi, de asemenea, disponibil ca opţiune, dar această putere nu va fi furnizată pe tot parcursul procesului de încărcare, din cauza dimensiunii relativ modeste a bateriei. În acest caz, maşina va atinge o încărcare de 80% în mai puţin de o oră.

Precomenzile se pot face din 20 martie

Cu toate că Renault nu a început livrările, operatorul francez de închirieri de autoturisme E.Leclerc a comandat deja şi va primi 3.000 Dacia Spring electrice la pachet cu 1.000 de Renault Zoe. Unul dintre obiectivele tranzacţiei este de a oferi noul model Dacia Spring în toate cele 504 puncte de închiriere pe care E.Leclerc le are în Franţa, începând cu luna martie a acestui an. Renault a comunicat că prin acest contract îşi respectă promisiunea de a lansa Dacia Spring Electric la începutul anului 2021, dar iniţial numai într-o versiune de car-sharing. Persoanele fizice ar trebui să poată precomanda vehiculul din 20 martie, dar este de aşteptat ca livrările să nu înceapă până în toamna anului 2021.

Fişă tehnică

- Ţara de producţie: China

- Lungime: 3.734 mm

- Lăţime: 1.622 mm (1.770 mm cu oglinzile retrovizoare)

- Înălţime: 1.516 mm

- Ampatament: 2.423 mm

- Gardă la sol gol: 150 mm

- Motor electric 33 kW (44 CP)

- Baterie: 26,8 kWh

- Încărcare: AC până la 6,6 kW/DC până la 30 kW (opţional)

- Autonomie: 225 km WLTP/295 km WLTP City, poate scădea la sub 180 km la viteze mari sau pe vreme rece. În acelaşi timp, puterea motorului poate fi limitată de şofer, ceea ce aduce un plus de autonomie.

- Viteză maximă: 125 km/h

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite