Condamnări pentru o mită de 5 milioane de euro în legătură cu realizarea noului terminal al Aeroportului Henri Coandă. Sentinţa nu este definitivă
0Marin Anton, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi fost deputat PNL, a fost condamnat la 5 ani de închisoare pentru luare de mită în legătură cu realizarea noului terminal al aeroportului Henri Coandă. Alături de el a fost condamnat la 3 ani cu suspendare, pentru complicitate, Adrian Ionescu, fost consilier în acelaşi minister. Decizia nu este definitivă.
Anton Marin era, la data faptei, secretar de stat şi de vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale “Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti” S.A. Otopeni.
Adrian
Ionescu ocupa funcţia de faptei director general adjunct al Direcţiei de
Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de
Autostrăzi şi Drumuri din România SA (la acea dată) şi consilier al
ministrului transporturilor şi infrastructurii.
Este vorba despre construirea noului terminal al Aeroportului Otopeni, contract
care se afla în derulare în 2009, modernizarea aeroportului fiind un obiectiv
al României ca membru UE şi în perspectiva aderării la Schengen. Astfel,
compania care executa lucrările ar fi predat documentaţia către Compania Naţională
Aeroporturi pentru obţinerea avizelor necesare demarării lucrărilor, însă
Ministerul Transporturilor nu a luat o decizie timp de 5 luni, context în care lucrările au
stagnat.
Astfel, spun procurorii, în perioada iunie-noiembrie 2009, Marin Anton “a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor”.
DNA susţine că banii au fost primiţi pentru aprobarea documentaţiei, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi şi pentru continuarea şi finanţarea lucrărilor.
“Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adiţional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni, având ca părţi Compania Naţională Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti şi societatea omului de afaceri”, explică DNA.
Banii
ar fi fost primiţi de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societăţi
comerciale unde acesta avea calitatea de asociat, iar detaliile ar fi fost
stabilite prin intermediul lui Adrian Ionescu.
“Suma de bani obţinută în modalitatea de mai sus a fost
folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat”, mai
spune DNA.