CNA renunță la mesajele despre apă și grăsimi. Despre ce vor fi noile campanii la TV

0
Publicat:

Mesajele despre „sare și grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă pe zi” vor dispărea din pauzele publicitare ale televiziunilor. În locul lor, CNA a introdus noi teme, precum vaccinarea, autismul, drogurile, democrația și cititul.

CNA schimbă tipul de mesaje difuzate în pauzele publicitare FOTO: Mediafax /  Alexandra Pandrea
CNA schimbă tipul de mesaje difuzate în pauzele publicitare FOTO: Mediafax / Alexandra Pandrea

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) schimbă radical tipul de mesaje difuzate în pauzele publicitare ale televiziunilor. Celebrele îndemnuri de tipul „consumați minimum doi litri de apă pe zi” sau „reduceți consumul de sare, zahăr și grăsimi” dispar din peisajul audiovizual. În locul acestora, CNA introduce mesaje de conștientizare pe teme precum vaccinarea, autismul, violența domestică, drogurile, jocurile de noroc, democrația și lectura, potrivit Pagina de Media.

Mesajele nu mai sunt „de avertizare”, ci „de conștientizare”

Modificările fac parte dintr-un set amplu de actualizări aduse Codului de Reglementare în Audiovizual, legislația secundară a CNA. Conform noilor prevederi, mesajele difuzate nu se vor mai numi „mesaje de avertizare”, ci „mesaje de conștientizare”, reflectând o abordare mai educativă și mai apropiată de realitățile actuale.

Fiecare mesaj va avea o valabilitate de un an de la intrarea în vigoare a Codului. După această perioadă, CNA va putea decide reînnoirea sau înlocuirea lor.

Vaccinarea și suplimentele alimentare, în premieră pe ecran

Pentru prima dată de când CNA impune astfel de mesaje, în pauzele publicitare vor apărea campanii dedicate vaccinării: „Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău”.

Tot în premieră, se regăsesc și mesaje care avertizează cu privire la suplimentele alimentare: „Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”.

Ce alte mesaje vor vedea telespectatorii

Printre noile teme abordate se numără și autismul, violența împotriva copiilor, consumul de droguri și promovarea valorilor democratice. Câteva dintre mesajele care vor fi difuzate la televizor includ:

„Şansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viaţă. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screeningului în autism”.

„Creşte-ţi copilul cu dragoste, fără violenţă! Bătaia nu e o metodă de disciplinare”.

„Consumul de droguri şi jocurile de noroc dau dependenţă. Alege să nu-ţi distrugi viaţa, cere ajutor”.

„Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democraţie şi sunt baza valorilor europene”.

„Comercializarea către minori a alcoolului, a ţigărilor şi a băuturilor energizante este interzisă prin lege”.

„Pentru a fi pregătiţi în situaţii de urgenţă, consultaţi site-ul fiipregătit.ro”.

„Mai multă mişcare, mai puţin stres! Sportul îţi îmbunătăţeşte echilibrul fizic şi mental”.

„Şi unei cărţi îi poţi da follow, like sau share. Intră în reţea: citeşte!”.

Fraudele online îţi ameninţă siguranţa financiară. Accesaţi site-ul dns.ro”.

„Pentru susţinerea economiei locale, cumpăraţi în mod conştient produse şi servicii autohtone”.

Aceste mesaje vor apărea în mod constant în pauzele publicitare, cu scopul de a informa și sensibiliza publicul larg asupra unor probleme de interes major pentru societatea românească.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite