A cincea zi de căutare a pilotului Marius Crăciun şi a planorului. Misiunea de salvarea se va desfăşura doar la sol

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Planorul dispărut ar fi fost fotografiat de o turistă FOTO MAI
Planorul dispărut ar fi fost fotografiat de o turistă FOTO MAI

Căutările pilotului Mircea Crăciun şi a planorului său continuă marţi pentru a cincea zi consecutivă. În misiunea de astăzi participă 1.200 de forţe, acestea mergând pe mai multe trasee montane din opt judeţe din ţară, căutările fiind însă doar terestre.

La operaţiunea de căutare a pilotului participă, marţi, 1.200 de forţe alcătuite din pompieri ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, jandarmi montani, salvamontişti, poliţişti, militari, pădurari şi voluntari. Echipele de salvatori au la dispoziţie 181 de vehicule, autospeciale de teren şi şenilate.

De asemenea, un elicopter al Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) se află la dispoziţia echipelor de la sol, fiind pregătit să acţioneze în caz de nevoie.

Misiunile de căutare se derulează marţi pe mai multe trasee montane din judeţele Harghita, Covasna, Argeş, Buzău, Prahova, Braşov, Bacău şi Vrancea.

„Traseele au fost stabilite în urma şedinţei operative care a avut loc luni seară la nivelul punctului mobil de comandă din judeţul Braşov, la care au participat reprezentanţii tuturor structurilor implicate în misiunea de căutare”, potrivit unui comunicat emis de MAI.

Avioane, elicoptere şi drone la operaţiunile de căutare

Luni, la operaţiunile de căutare a pilotului Mircea Crăciun au participat peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontişti, poliţişti şi voluntari, 218 vehicule şenilate şi autospeciale de teren, şapte elicoptere ale MAI şi ale Ministerului Apărării Naţionale şi patru avioane ale Aeroclubului României, precum şi două drone, folosite în zone greu accesibile.

image

Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a declarat, luni, la Predeal, că, începând de marţi, „căutările aeriene” ale pilotului Mircea Crăciun şi planorului pilotat de acesta vor fi făcute doar cu un număr limitat de aeronave, „pe zonele punctuale unde este o cerere” în acest sens.

Acesta a precizat că tot marţi se va „reverifica” zona Postăvarul, de unde pe 6 august a decolat planorul pilotat de Mircea Crăciun, pentru că în zonă pădurea este foarte deasă.

Întrebat ce şanse sunt ca pilotul planorului să fie găsit în viaţă, Raed Arafat a răspuns: „Cu fiecare zi care trece, şansa este mai mică. Nu putem să spunem că şansa este zero, dar, normal, cu cât creşte perioada în care nu-l găsim, fiind şi în munţi şi poate şi accidentat, şansa scade până la zero”.

Arafat a mai spus că, dacă planorul nu va fi găsit în urma căutărilor, Jandarmeria Montană şi Salvamont vor avea „o misiune continuă ca pe toate traseele pe care le fac, oricând sunt pe munte, să verifice şi planorul respectiv".

De asemenea, Arafat a mai precizat că în căutarea pilotului Mircea Crăciun sunt verificate şi înregistrări cu camere de supraveghere montate în munţi, pe pârtii, la telecabine, la cabane sau la orice unitate care are astfel de echipamente.

Mircea Crăciun, considerat cel mai bun pilot de planor din România

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul pe 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul cu care a zburat îl închiriase de la o firmă din străinătate şi îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.

Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, spunea, pe 6 august, că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”, potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

Nu era obligatoriu un plan de zbor

ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil joi, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.

De asemenea, sursa citată menţiona că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spaţiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obţine informaţii la cerere.

„Acesta nu a intrat în legătură radio cu ACC Bucureşti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informaţii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informaţii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatărilor comandantului Aeroclubului Braşov, acesta a fost în legătură radio numai cu conducătorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informaţie referitoare la eveiment a fost primită de către ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Braşov joi, la ora 21.39", se mai arăta în comunicatul citat.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere, aparatul de zbor decolând joi la amiază de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spaţiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigaţia şi cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, a declarat, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru, citat de Mediafax.

Directorul general al Aeroclubului României a spus că, potrivit legislaţiei în vigoare, reprezentanţii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligaţia de a monitoriza zborul planorului pilotat de Mircea Crăciun, întrucât era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, după aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de menţinerea legăturii cu organele de trafic.

George Rotaru a mai spus că Aeroclubul României face o cercetare internă în acest caz.

Mai multe ştiri pe aceeaşi temă:

De ce nu a pornit emiţătorul planorului dispărut de cinci zile

Începând de marţi, căutările aeriene ale planorului dispărut joi vor fi făcute doar cu număr limitat de aeronave

EXCLUSIV Pilotul dispărut se antrena pentru un zbor de 1.000 de kilometri cu planorul. Colegii spun că era cel mai bun pilot al României la acest tip de aparat

Căutările planorului dispărut în munţi, reluate duminică. Raed Arafat: În fotografiile primite nu putea fi decât planorul dispărut

MT investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere

Căutarea pilotului de planor dispărut, extinsă în Harghita şi Neamţ. Arafat: „Cu cât se prelungeşte timpul, şansele scad semnificativ”

Operaţiunile de căutare a planorului dispărut, sistate până sâmbătă dimineaţă

Un planor dispărut aseara este de negăsit La căutări participă şi salvamontişti din Câmpulung. “Căutăm degeaba pe Dealul Sasului”, spune şeful  Salvamont Argeş

Brambureală totală în găsirea pilotului planorului. ISU Braşov continuă căutările. Găsirea cadavrului de către Salvamont, neconfirmată

Alarmă falsă. Pilotul planorului dispărut de la Braşov nu a fost găsit!

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite