STUDIU: Copiii expuşi la ore de religie nu fac corect diferenţa între ficţiune şi realitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Adevărul
FOTO: Adevărul

Copiii care sunt expuşi învăţăturilor religioase au o problemă în a diferenţia între ficţiune şi realitate, potrivit unui studiu publicat în ediţie din luna iulie a revistei Cognitive Science.

Cercetătorii au descoperit că din cei 66 de copii care au participat la studiu, cei care merg la biserică sau care studiază într-o şcoală de parohie au avut probleme mult mai mari decât copiii din şcolile normale să clasifice drept ficţiune puterile supranaturale ale personajelor din poveşti, cum ar fi abilitatea de a vorbi cu animalele.

Copiilor li s-au spus trei povestiri: una religioasă, una fantastică şi una realistă pentru a identifica dacă aceştia îşi dau seama care sunt elementele de ficţiune şi elementele reale din aceste poveşti.

Cercetătorii au mai descoperit că la copiii care au primit o educaţie religioasă, argumentele pe care le prezintă pentru a justifica de ce consideră că este real un element supranatural sunt de natură religioasă.

„Învăţăturile religioase, în special expunerea la pilde cu miracole, îi fac pe tineri să creadă că s-ar putea întâmpla lucruri imposibile într-un context real“, se arată în studiu, potrivit Huffington Post.


Dezbatere Adevărul Live despre religia în şcoli şi pericolul „Religarhiei“

27 de asociaţii creştine susţin implicarea Bisericii în predarea religiei în şcoli

Religia rămâne opţional obligatoriu

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite