Ministrul Educaţiei susţine că mulţi elevi au avut note foarte mari în anul şcolar 2020-2021 din cauza lipsei platformelor dedicate evaluării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Educaţiei a declarat că există în cadrul PNRR un obiectiv „care vizează pregătirea a 100.000 de profesori pentru predarea online” FOTO Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Ministrul Educaţiei a declarat că există în cadrul PNRR un obiectiv „care vizează pregătirea a 100.000 de profesori pentru predarea online” FOTO Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat marţi că, din cauză că în anul şcolar 2020-2021 nu au existat platforme dedicate evaluării adaptate predării online, mai mult de jumătate din elevi au avut medii de peste 8,50 la finalul anului şcolar, iar profesorii nu puteau avea garanţia că elevii sunt într-adevăr cei care răspundeau la evaluare. 532.810 de copii beneficiază de burse şcolare de merit, conform edupedu.ro.

„Dacă în urmă cu un an, doi, trei, cinci, numărul elevilor care aveau note, medii, peste 8,50 era, să spunem, 10%, acum ştiţi cât este numărul elevilor cu note peste 8,50, la finalul anului şcolar 2020-2021? Peste 50%. Dacă cineva ne poate convinge că învăţământul din România stă atât de bine încât peste 50% din elevi merită să aibă burse de merit înseamnă că nu mai avem mare lucru de făcut în învăţământul din România pentru că înseamnă că stăm foarte bine. Deci asta a fost consecinţa lipsei platformelor dedicate evaluării. Niciodată nu am putut avea garanţia că cel care răspunde în spatele ecranului la întrebări este într-adevăr persoana care trebuie să răspundă, elevul sau studentul, şi nu este un părinte, un profesor, un frate sau altcineva” a declarat Sorin Cîmpeanu, citat de HotNews.ro

Ministrul Educaţiei a spus că din cauza la o serie de probleme în ce priveşte şcoala online, este de dorit prezenţa fizică în şcoli şi universităţi şi că trebuie făcute toate eforturile ca şcolile să se închidă ultimele.

„Atâta timp cât nu avem conectivitate generalizată, disponibilitatea echipamentelor pentru absolut toţi elevii şi studenţii din România, cât nu avem conţinut digital pentru toate disciplinele, cât nu avem toţi profesorii formaţi pentru predarea online, este de preferat, de dorit prezenţa fizică în şcoli şi universităţi şi trebuie făcute toate eforturile ca şcolile să se închidă ultimele. În acelaşi timp, facem toate eforturile ca aceste condiţii să fie îndeplinite”, a afirmat Cîmpeanu

Ministrul a menţionat de asemenea că există în cadrul PNRR un obiectiv „care vizează pregătirea a 100.000 de profesori pentru predarea online”, iar bugetul alocat „este de 80 milioane euro”. 

„Programul va putea începe imediat după primirea primei transe din PNRR, respectiv prefinantarea, conform metodologiei care va fi realizată la nivelul Ministerului Educaţiei. Formarea va asigura competente de pedagogie digitala şi va cuprinde mai multe module cu un minim de 100 ore”, a mai precizat Cîmpeanu.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite