Reacţia Air Moldova la acuzaţiile unui deputat PAS că nu şi-ar onora obligaţiile faţă de consumatori
0Air Moldova, timp de şase luni, depune toate eforturile pentru a face faţă acestei crize fără precedent şi luptă, în egală măsură, atât pentru a evita propriul faliment, cât şi pentru a-şi onora pe deplin obligaţiunile faţă de pasageri. Este răspunsul companiei la acuzaţiile aduse ieri, 12 august, de către deputata PAS Galina Sajin, care a spus că transportatorul aerian nu-şi onorează angajamentele faţă de călători, transmite IPN.
„Tindem să menţionăm, criticile prenotate au fost înaintate de persoane care sunt departe de industria aviaţiei civile şi, probabil, nu conştientizează efortul titanic pe care trebuie să-l depună astăzi o companie aeriană pentru a supravieţui. Efortul Air Moldova este şi mai semnificativ, odată ce structurile guvernamentale, de la începutul pandemiei, nu au iniţiat nici măcar o discuţie asupra unui eventual suport al statului pentru aviaţia civilă, aflată în stare muribundă”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Air Moldova notează că, în condiţiile pandemiei, managementul companiei putea urma doar două scenarii: primul – returnarea banilor la nu mai mult de 30% din pasageri, după care, inevitabil, urma falimentul companiei şi, cel de-al doilea scenariu – depunerea efortului maxim pentru a continua propria activitate şi a onora obligaţiunile faţă de 100% pasageri, în pofida propriilor pierderi.
Potrivit companiei, un deputat din Parlamentul Republicii Moldova ar fi corect să vină cu un proiect de lege pentru susţinerea sectorului economic în această perioadă dificilă pentru toată lumea. „În timp ce unii vin cu critici, Air Moldova continuă să realizeze o activitate corectă, îşi onorează obligaţiile în deplină măsură faţă de bugetul de stat şi faţă de pasageri, efectuând zboruri şi transportând călătorii în maximă siguranţă”, notează compania.
La un briefing de presă, deputata PAS, Galina Sajin, a declarat că a fost sesizată de oameni care îşi cumpără bilete avia. Aceştia s-au plâns că zborurile sunt anulate în legătură cu restricţiile de circulaţie şi nu reuşesc să-şi recupereze banii investiţi. În schimbul banilor achitaţi pentru zborurile anulate, oamenilor li se propune rambursare taxelor aeroportuare şi vouchere cu titlul de unică folosinţă. Şi agenţiile de turism acuză compania că vinde bilete intenţionat, chiar dacă se cunoaşte din start că cursele nu vor avea loc.