Rablele Primăriei Chișinău sunt gata pestru deszăpezire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Multe din maşini au circa 30 de ani
Multe din maşini au circa 30 de ani

90 de mijloace de transport specializate în curăţarea drumurilor sunt pregătite pentru a interveni în caz de ninsoare. 80% din acestea au termenul de exploatare depăşit. Şoferii se plâng că în fiecare an maşinele se defectează pe drum.

Primarul general Dorin Chirtoacă a mers ieri la întreprinderea municipală Exdrupo să se asigure că maşinile de deszăpezire sunt pregătite pentru a interveni în forţă în caz de necesitate. Edilul a urcat la volanul unui ZIL, vechi de circa 30 de ani, pe care l-a condus prin curtea întreprinderii. Mulţumit de noua experienţă, Chirtoacă recunoaşte că utilajele sunt foarte vechi, dar că nu are altă soluţie. „Deocamdată trebuie să ne descurcăm cu ce avem. Sunt sigur că vom face faţă, ca şi în anul trecut", a spus primarul.

Şoferii îşi doresc maşini noi

Şoferii şi-au manifestat nemulţumirea chiar dacă aveau oaspeţi importanţi la întreprindere. Mihai Dabija lucrează la Exdrupo de 26 de ani. Ne-a povestit că iarna trecută în zilele cu ninsoare maşinile erau folosite non-stop, un şofer lăsa o autospecială, altul o lua. „Unele sunt de pe vremea lui Stalin. Le legăm cu sârmă şi mergem mai departe", a spus în glumă Mihai Dabija.

Gherasim Roşca, un alt şofer de autovehicul, conduce una din veteranele garajului, o maşină din 1978. Aceasta adună zăpadă de pe drumuri şi o poate arunca la o distanţă de până la 100 de metri. „Astfel de autospeciale trebuie folosite pe drumuri largi, la Aeroport, de exemplu, unde poţi arunca omătul fără grijă, dar nu pe străzile noastre înguste", îşi dă cu părerea Gherasim Roşca.

Muncitorul povesteşte că într-o zi, când curăţa un drum de la Durleşti, zăpada, amestecată cu noroi, a fost aruncată pe albiturile întinse la uscat în faţa unei casei. „Altădată lucram pe Viaduct. Omătul plin de pietre a împroşcat toate maşinile parcate sub pod. M-a ajuns din urmă paznicul şi a strigat la mine: «Măi, tu distrugi maşinile». În altă zi am murdărit toate gardurile de pe Albişoara", povesteşte muncitorul. Totuşi, cea mai mare problemă a acestor autospeciale este că nu au încălzire în salon. „Fără un litru de de spirt, ca să-ţi freci picioarele, e greu să rezişti pe ger", s-a plâns un alt şofer.

Cele mai vechi sunt ZIL-uri procurate în anii 80. Acestea ne-au fost oferite de fosta conducere a URSS în schimbul camioanelor din Chişinău duse la Cernobâl pentru lucrările de lichidare. Autorităţile le repară însă în fiecare an şi le folosesc pentru că nu au cu ce le înlocui.

Citește cele mai importante știri din Republica Moldova pe Adevarul.md

Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite