Aeroportul internaţional care nu a pierdut niciun bagaj în ultimii 30 de ani
0Greu de crezut, dar chiar există un aeroport internaţional care se poate lăuda cu faptul că în ultimii 30 de ani nu a pierdut niciun bagaj, în ciuda flșuxului de peste 25 de milioane de pasageri pe an.
Reprezentanții Aeroportului Internațional Kansai din Japonia susțin că nu au pierdut niciodată un bagaj, un cărucior sau o singură geantă în 30 de ani de funcționare.
Dar pentru angajații acestui aeroport care deservește regiunea Osaka și Kyoto, din vestul Japoniei, această ispravă nu este deloc excepțională.
„Urmăm doar procedurile și regulile și facem ceea ce trebuie să facem”, a declarat pentru AFP Tsuyoshi Habuta, supervizor la CKTS, una dintre companiile de handling ale aeroportului.
„Predăm obiecte fragile, cărucioare, plăci de surf și schiuri direct pasagerilor”, explică el.
Bagajele sunt plasate pe banda transportoare „în termen de 15 minute de la sosirea avionului pentru a reduce stresul clienților”, spune el.
Aeroportul Kansai, printre cele mai aglomerate din Japonia, a fost clasat cel mai bun aeroport din lume pentru livrarea bagajelor în aprilie de către agenția de rating de aeroporturi din Marea Britanie Skytrax.
„Toți cei de la aeroportul Kansai sunt mândri de asta”, a declarat pentru AFP Benoît Rulleau, codirector general al aeroportului.
Numărul bagajelor pierdute sau întârziate a scăzut drastic în întreaga lume în ultimul deceniu datorită tehnologiei, spune Nicole Hogg, manager de bagaje la Sita, un furnizor de servicii IT al companiei aeriene cu sediul la Geneva.
„Dacă luăm în considerare numărul de pasageri, 6,9 bagaje direcționate greșit (la 1.000 de pasageri) este o cifră foarte mică”, a declarat doamna Hogg pentru AFP.
În urmă cu zece ani, numărul bagajelor pierdute la 1.000 de pasageri era „de două cifre”, a adăugat ea, salutând „investiția în tehnologie” care a permis acest progres.
Bagajele sunt rareori deplasate atunci când pasagerii nu au nicio legătură, „dificultatea constă în transferuri, când pasagerii au conexiuni scurte și încearcă să treacă de la un zbor la altul”, a spus ea.
Aeroportul Kansai a revenit recent la nivelul său de activitate înainte de pandemie, cu 25 de milioane de pasageri internaționali pe an, potrivit boursorama.com.
Ar trebui să poată găzdui până la 40 de milioane de pasageri pe an, potrivit domnului Rulleau, după o renovare pregătită pentru Expoziția Mondială care va avea loc la Osaka în 2025.