Orașul din Italia unde limita de viteză este de 30km/h. Șoferii revoltați au blocat traficul, iar taximetriștii amenință cu scumpirea serviciilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bologna a devenit primul oraș italian care a introdus o limită de viteză de 30 km/h pe străzile principale, măsură ce a stârnit revolta șoferilor.

Vedere panoramică din Bologna, la apus Foto Shutterstock
Vedere panoramică din Bologna, la apus Foto Shutterstock

Cunoscută sub denumirea de Città 30 (Oraș 30), noua regulă a fost implementată pentru a reduce accidentele rutiere, poluarea aerului și zgomotul.

Sergio Baldazzi, un bijutier local, este prima persoană amendată în Bologna după implementarea Città 30. Potrivit The Guardian, Baldazzi, aflat în drum spre muncă în centrul orașului, a fost oprit pentru că circula cu 39 km/h într-o zonă cu limită de viteză de 30 km/h.

Amendat cu 29 de euro, bijutierul italian a comentat: „Știam că este prima zi a noii reguli, dar totuși, circulam cu doar 39 km/h iar acum dețin titlul de primul amendat. Este destul de amuzant.”

Limita de viteză de 30 km/h a provocat nemulțumiri printre șoferii din oraș. Primarul Matteo Lepore a fost criticat pentru inițiativă. În semne de protest, șoferii au blocat traficul, iar taximetriștii au amenințat cu majorarea tarifelor.

Andrea Spettoli, unul dintre organizatorii protestului, a declarat: „Există multă furie în Bologna. Problema nu este doar că primești amendă - această lege schimbă complet viețile oamenilor.

El a adăugat că a primit multe apeluri de la oameni care s-au plâns că noua limită de viteză îi face să întârzie la serviciu sau să ajungă târziu să-și lase copiii la școală.

Până la impunerea noii limite, șoferii din Bologna puteau circula cu o viteză maximă de 50 km/h. Reducerea vitezei a fost inspirată de alte orașe europene, cum ar fi Bruxelles, Paris și Graz din Austria, care au implementat măsuri similare. În Londra, peste jumătate din străzi au o limită de viteză de 20 mph (32 km/h).

Susținătorii măsurii argumentează că șoferii se vor adapta treptat la schimbare și că aceasta va aduce beneficii în timp, inclusiv siguranța rutieră, reducerea traficului și diminuarea poluării și a zgomotului.

Primarul Matteo Lepore a subliniat că numărul redus de amenzi acordate în prima zi a noii reglementări, doar șapte, inclusiv cea dată lui Baldazzi, demonstrează că majoritatea șoferilor se adaptează noii reguli, chiar dacă cu reticență.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite