Foto Germania a remorcat un petrolier rus ce plutea în derivă în Marea Baltică
0Germania a remorcat sâmbătă un petrolier rus ce plutea în derivă în largul coastelor sale din Marea Baltică, relatează Euronews.

Petrolierul „Eventin”, sub pavilion panamez, a fost interceptat în largul insulei Rügen în noaptea de joi spre vineri.
Acesta este încărcat cu 99.000 de tone de petrol rusesc și a plecat din portul Ust-Luga, îndreptându-se spre Egipt.
Eventin a suferit o defecțiune și plutea în derivă, a transmis Comandamentul central german pentru situații de urgență maritimă (CCME).
Petrolierul nu reprezintă un pericol ecologic, a relatat agenția germană de presă dpa.
Ministrul de externe al Germaniei, Annalena Baerbock, a calificat incidentul drept un pericol pentru siguranța și turismul din Marea Baltică.
Baerbock a spus că Rusia pune în pericol securitatea europeană „nu doar prin războiul său de agresiune împotriva Ucrainei”, sabotaj și dezinformare, ci și prin petroliere în stare proastă.
Petrolierul a fost stabilizat de trei remorchere în condiții de vreme rea în apele teritoriale ale Germaniei, a relatat Pravda Egypt.
Potrivit Berlinului, petrolierul face parte din „flota din umbră” a Rusiei, care ocolește sancțiunile impuse petrolului rusesc.
CCME a declarat inițial că remorcherul de urgență Bremen Fighter va tracta Eventin într-un port, dar un purtător de cuvânt al comandamentului a declarat ulterior pentru DPA că petrolierul nu va fi mutat deocamdată.
Următorii pași urmau să fie deciși împreună cu autoritățile și compania de transport maritim, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Potrivit Bild, nava a fost încărcată cu aproape 100.000 de tone de petrol în portul rus Ust-Luga, regiunea Leningrad, pe 6 ianuarie, având destinația declarată Port Said, Egipt.
Moscow Times a raportat că Eventin a fost lansat ca „Storviken” sub pavilion norvegian în 2006, fiind ulterior reînregistrat în Panama drept „Charvi” în numele unei companii cu sediul în Dubai în 2022, înainte de a fi redenumit Eventin în iunie 2024.

Potrivit datelor open-source, călătoriile anterioare ale petrolierului au fost către Visakhapatnam, India, care nu s-a alăturat sancțiunilor împotriva Rusiei și este a doua țară după China în ceea ce privește achizițiile de petrol din Rusia.
Potrivit Comandamentului Central pentru Situații de Urgență Maritimă (Havariekommando), nu a fost detectată nicio scurgere de petrol și nu este necesară evacuarea echipajului.
Potrivit Lloyd's List, Rusia ar avea la dispoziție 650 de petroliere pentru flota sa din umbră, din care aproximativ 300 transportă în mod regulat petrol în beneficiul Moscovei.
SUA, Marea Britanie și UE au impus sancțiuni asupra a aproximativ 180 de nave identificate ca făcând parte din flota umbră de transport de petrol rusesc, sfidând sancțiunile și „plafonul de preț” de 60 de dolari pe baril. Potrivit Bloomberg, peste 100 dintre aceste petroliere au fost scoase din serviciu.
La mijlocul lunii decembrie, un petrolier uzat, Volgoneft-212, s-a scufundat în Marea Neagră, iar un al doilea vas, Volgoneft-239, a eșuat în apropierea portului Taman de la Marea Neagră.
Autoritățile ruse au declarat că transportau sub 10.000 de tone, însă petrolul scurs din cele două nave produc un dezastru ecologic major, poluând coastele Mării Negre și omorând sute de păsări marine și zeci de delfini.