Criză în sistemul de sănătate britanic: O femeie cu demență a fost tratată timp de trei zile pe holul unui spital

0
Publicat:

Serviciul național medical din Marea Britanie (NHS) se confruntă cu probleme fără precedent. Recent, o pacientă cu demență a așteptat cinci ore pentru o ambulanță, iar apoi a petrecut trei zile pe un coridor, înainte de a primi un pat într-un salon. Potrivit fiicei pacientei, neregulile nu s-au oprit aici, relatează The Independent.

Între 54.000 și 200.000 de britanici au așteptat peste 12 ore la urgențe Foto: Arhivă
Între 54.000 și 200.000 de britanici au așteptat peste 12 ore la urgențe Foto: Arhivă

Femeia, pe nume Susan Roberts, în vârstă de 72 de ani, a căzut în casa ei din Liverpool pe 9 decembrie și a așteptat ore întregi pe podea până a venit o ambulanță.

Odată sosiți paramedicii, speriată, femeia a refuzat să meargă la spital. Dar a doua zi, a chemat din nou ambulanța, din cauza durerilor provocate de căzătură. De data aceasta, a așteptat două ore.

Fiica ei, Adele Browne, a descris scenele „oribile” prin care a trecut ea și mama ei atunci când au ajuns la Spitalul Aintree din Liverpool, ceea ce a făcut-o pe Susan să exclame: „Mi-aș dori să fiu moartă, pur și simplu nu vreau să fiu aici”.

Adele a spus că mama ei a fost tratată timp de trei zile pe un coridor, alături de alte zeci de pacienți, înainte ca să i se ofere un pat într-o secție. Deranjant a fost și că femeia în vârstă a fost forțată să răspundă la întrebări intime în fața altor oameni. După experiența „traumatică”, Adele mărturisește că se teme să nu trebuiască să treacă din nou pragul acelui spital.

Potrivit ei, secția de urgențe arăta ca o „zonă de război”, iar mama sa era tulburată, deshidratată și țipa de frică. În ciuda faptului că era și ea epuizată, Adele a spus că simțea că nu își poate lăsa mama singură acolo.

Urăște să intre oricum în spitale, deoarece spitalul unde trebuie să meargă este spitalul nostru local, unde a murit tatăl meu. Așa că a fost îngrozitor trei zile pe coridor și a exacerbat stresul pe care îl simte. Să petreacă trei zile pe un coridor este o barbarie pentru orice pacient”, a declarat Adele.

Femeia este nemulțumită și de faptul că mama ei a fost externată prea devreme, iar paramedicilor le-a luat prea mult timp ca să o transporte.

Soțul ar fi încercat să discute cu personalul medical de la secția de urgențe, dar a fost „ca și cum ai vorbi despre un pachet de pe Amazon”, personalul spunând că pacienta: „Era bine când ne-a părăsit”.

Între 54.000 și 200.000 de britanici au așteptat peste 12 ore la urgențe

Potrivit sursei citate, Serviciul național medical din Marea Britanie (NHS) se confruntă cu probleme fără precedent în cadrul sistemului său de urgență. Rapoartele publicate joi au arătat că 54.000 de persoane au așteptat în mai mult de 12 ore în secțiile de urgențe, în decembrie.

Cu toate acestea, potrivit unor date consultate de The Independent, dacă s-ar măsura timpii de așteptare din momentul în care o persoană ajunge la serviciul de urgență, numărul britanicilor care au trecut prin asta, luna trecută, este de aproape de 200.000.

Cele mai recente date NHS au arătat, de asemenea, o scădere a timpului de răspuns al ambulanței, cele mai urgente apeluri având nevoie de 10 minute pentru a ajunge, când timpul țintă este de șapte minute. A doua categorie de pacienți ca urgență, a avut nevoie în medie de 90 de minute pentru a obține un răspuns, luna trecută. Aceste apeluri ar trebui să fie preluate în termen de 18 minute.

Dr. Jim Gardner, director medical la Liverpool University Hospitals NHS Foundation Trust, care conduce Spitalul Universitar Aintree, a spus că, la fel ca în multe alte spitale din Marea Britanie, se confruntă cu presiuni fără precedent.

Personalul nostru lucrează incredibil de mult în tot spitalul pentru a oferi îngrijiri sigure pacienților în circumstanțe extrem de dificile și pentru a gestiona aceste presiuni. Aceasta include triajul pacienților la sosire, prioritizarea îngrijirii în funcție de nevoile clinice și revizuiri regulate și verificări de siguranță pentru a monitoriza și sprijini pacienții în timp ce aceștia se află în secția de urgențe”, a spus el.

Apreciem cât de dificilă este situația actuală pentru pacienți, familiile acestora și personalul nostru. Dorim să mulțumim publicului pentru sprijinul și amabilitatea continuă în acest moment”, a adăugat acesta.

Premierul britanic Rishi Sunak a lansat sâmbătă, 8 ianuarie, un apel la o abordare „îndrăzneaţă şi radicală" în cursul unei reuniuni de urgenţă cu experţi şi responsabili din domeniul sănătății. Apelul are loc sub presiunea nevoii de rezolvare a crizei acute din sistemul de sănătate.

Pus la încercare după ani de subfinanţare, sistemul public de sănătate - National Health Service (NHS) - se confruntă cu o iarnă deosebit de grea, în special secţiile de urgenţă ale spitalelor fiind copleşite de dubla epidemie de gripă şi COVID-19.

Pacienţii care trebuie să fie operaţi așteaptă pe listele lungi de programare efectuarea procedurii, într-un context social tensionat, cu proteste ale asistentelor medicale şi personalului ambulanţelor, pe fondul crizei costului vieţii.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite