Waymo, o subsidiară Alphabet, oferă curse fără șofer și fără plată în San Francisco
0Waymo, o subsidiară Alphabet, poate oferi acum curse fără șofer pasagerilor din San Francisco după ce vineri, 18 noiembrie, Comisia pentru Utilități Publice din California a acordat companiei permisiunea să transporte pasageri în vehicule autonome (AV) de test, fără ca cineva să se afle la volan.
E interesantă și curajoasă abordarea CPUC, care spune despre serviciul de curse fără șofer că este "conceput pentru a transforma sistemul de transport al statului".
Totuși, Waymo încă nu are voie să perceapă taxe pentru aceste curse. Statul California cere companiilor să obțină o serie de autorizații progresive atât de la Comisia pentru utilități publice din California (CPUC), cât și de la Departamentul pentru autovehicule (DMV), înainte de a putea percepe taxe pentru cursele fără șofer. Waymo trebuie doar să obțină permisul de implementare fără șofer de la CPUC pentru a-și lansa pe complet serviciul de taxiuri autonome, deoarece a primit deja autorizația de la DMV de a taxa cursele fără șofer.
Waymo își testează vehiculele în San Francisco de mai mulți ani și a început să taxeze cursele cu vehicule autonome asistate de un șofer în luna martie 2022. Compania a primit, de asemenea, aprobarea de a-și testa vehiculele sale AV cu pasageri în Los Angeles, ca parte a planurilor sale de extindere în acest oraș, și a lucrat la extinderea serviciilor sale de taxiuri autonome în Phoenix.
Acum că Waymo a primit aprobarea pentru cursele fără șofer, acest lucru înseamnă că AV-urile companiei pot lua și lăsa pasageri în San Francisco, Los Altos, Los Altos Hills, Mountain View, Palo Alto și Sunnyvale. Waymo spune că va deschide cursele fără șofer pentru public în "următoarele săptămâni".
Potrivit CPUC, cursele Waymo pot avea loc în orice moment al zilei sau al nopții, iar vehiculele sale se pot deplasa cu o viteză de maximum 65 km/h. Deși AV-urile au probleme de funcționare în condiții meteo nefavorabile, Waymo lucrează pentru a rezolva acest aspect prin colectarea de date despre vreme, pe care le utilizează apoi pentru a informa sistemul său fără șofer.
Waymo este a doua companie AV care se alătură programului pilot de autovehicule fără șofer din California. Compania Cruise, susținută de GM, a obținut anul trecut aprobarea atât de la CPUC, cât și de la DMV din California, înainte de a-și lansa serviciul de taxiuri autonome din San Francisco în iunie.