Valentines Day pe reţelele sociale: bărbaţii au vorbit mai mult decât femeile despre Ziua Îndrăgostiţilor
0Comunicarea pe tema Valentine’s Day pe platformele sociale din România a crescut semnificativ din punct de vedere cantitativ faţă de anul trecut, conform unei analize ZeMonitor şi Rogalski Damaschin Public Relations.
Dacă în 2013, între 13 – 15 februarie s-au publicat 13.111 mesaje pe principalele platforme sociale, în aceeaşi perioadă din 2014 s-au publicat cu 36% mai multe menţiuni, demonstrând astfel un interes crescut în spaţiul online românesc pentru cunoscuta sărbătoare americană.
Toate mediile sociale de comunicare au înregistrat creşteri în privinţa mesajelor despre Valentine’s Day, dar platformele cu cea mai mare pondere de conţinut vizual, Facebook şi Instagram au sumarizat peste 57% din totalul menţiunilor. Cea mai spectaculoasă creştere faţă de anul trecut, în funcţie de numărul de apariţii, a avut-o de departe Instagram, unde s-au publicat cu 76% mai multe fotografii decât în aceeaşi perioadă din 2013. Astfel, Instagram a adunat aproape 11,4% din totalul menţiunilor de Valentine’s Day, ajungând pe locul trei în topul platformelor preferate de comunicare, după Facebook (45,7%) şi Twitter (13,9%).
Instagram, pe locul trei ca şi impact
Deşi din punct de vedere cantitativ, Facebook adună doar jumătate dintre menţiuni, din punct de vedere al impactului, mesajele postate pe reţeaua de socializare sumarizează 88% din total. Astfel, impactul mesajelor publicate pe celelalte reţele şi în presa on line este redus la 22%. Din punct de vedere al impactului menţiunilor despre Valentine’s Day pe platformele sociale, Instagram este pe locul trei, după Facebook şi Twitter.
Bărbaţii au discutat mai mult decât femeile despre Valentine’s Day
În privinţa utilizatorilor, 59,3% dintre cei care au deschis discuţii în jurul Valentine’s Day sunt bărbaţi, în timp ce doar 40,7% dintre conversaţii au fost deschise de femei.
Categoria de vârstă care a manifestat cel mai mare interes pentru acest subiect este 25 - 34 de ani, cu peste 55% dintre menţiuni.
Valentine’s Day - susţinut puternic de vedete pe platformele sociale
Celebrităţile active pe platformele sociale au maximizat oportunitatea de comunica pe tema Valentine’s Day, adunând un număr mare de reacţii pentru postările pe această temă publicate pe Facebook sau Instagram.
Una dintre cele mai populare menţiuni este declaraţia de Valentine’s Day publicată de Inna pentru fanii săi, care a adunat peste 52 de mii de reacţii pe Facebook şi peste 10.300 de reacţii pe Instagram. O altă vedetă ale cărei mesaje de Valentine’s Day au fost extrem de apreciate de fani, este Antonia, care a reuşit să strângă peste 27.000 de reacţii pe Facebook şi peste 10.500 de reacţii pe Instagram. Piesa dedicată de Connect – R fanilor săi a fost de asemenea foarte apreciată, adunând peste 13.000 de reacţii din partea utilizatorilor de Facebook.