Tinerii bogaţi ai Internetului: cum fac averi din videoclipuri de 6 secunde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se pot face bani online? Depinde pe cine întrebi. Unii spun că din bloguri, dar noul val se ridică prin videoclipuri de 6 secunde pe platforma întreţinută de a doua cea mai populară reţea socială. „Business Insider“ a strâns poveştile unor vedete îmbogăţite prin astfel de virale.

Lauren Giraldo are 16 ani şi câştigă şi câte 2.000 de dolari pentru o simplă distribuire a unui videoclip. Ea este cunoscută drept „Princess Lauren“ pe Vine, iar banii îi vin datorită popularităţii ei. Business Insider o include în topul „Vine Stars“ şi menţionează că primeşte bani de la companii care vor să le transmită mai departe mesajul. Sunt milioane de videoclipuri de câte 6 secunde încărcate de la lansarea platformei, dar cumva Giraldo şi-a făcut un public, 2,4 milioane de abonaţi, şi acum profită.

Cody şi Marcus Johns sunt alte vedete ale Vine. Cody, spre exemplu, şi-a plătit facultatea cu banii obţinuţi pentru o campanie publicitară. Nu dezvăluie cât a primit, dar estimarea e că pe la circa 20.000 de dolari. „Pentru campanii se poate plăti şi mai mult de atât. Sau se poate plăti mai puţin“, susţine el. El are 1,6 milioane de abonaţi pe Vine, iar fratele său Marcus a ajuns la circa 4 milioane.

Marcus nu a dezvăluit cât câştigă, dar susţine că e foarte important numărul de abonaţi. „Cineva cu circa 3 milioane de fani va face mai mulţi bani decât cineva cu jumătate de milion. Există un top al celor mai populari 20 de Viners care câştigă foarte bine din treaba asta“, afirmă el.

Cum au devenit faimoşi

Marcus a ajuns pe Vine prin fratele Cody şi spune că în primele 10 zile pe această reţea a câştigat aproximativ 1.000 de abonaţi. „Aveam Instagram de cam un an şi nu aveam 1.000 de followeri“, a spus acesta. În cazul lui Giraldo, profilul său a crescut atunci când Twitter a introdus funcţia de re-vine ca să sporească interacţiunea. Ea a plecat într-o croazieră având 3.000 de abonaţi şi fiind un cerc relativ închis, dar când a revenit avea 30.000 de abonaţi.

Princess Lauren

Marcus Johns

Între cele două cazuri sunt şi destul de multe diferenţe. Giraldo susţine că nu lucrează prea mult la videoclipuri, a început dintr-o glumă şi aşa continuă. Fraţii Johns, pe de altă parte, se implică mai mult. „Am început să public pe Vine intenţionat. Am publicat vineuri când nu publica nimeni, ca să iasă în evidenţă. Scopul meu a fost să ajung pe pagina celor populare“, afirmă Marcus Johns. Acolo ajung cele apreciate de cât mai mulţi oameni, iar Marcus a ajuns acolo în trei săptămâni.

„Într-o lună am ajuns la 50.000 de followeri. Luna următoare am trecut la 300.000. Apoi am ajuns la un milion. A fost un moment în care am câştigat un milion de abonaţi în aproape o lună“, spune el.

Cum fac bani pe Vine

Giraldo susţine că cele mai multe videoclipuri ale sale sunt făcute dintr-o bucată, nu investeşte prea multă muncă în ele. Fraţii Johns ajung, uneori, să petreacă ore întregi la un singur clip de 6 secunde. Alteori, în 30 de minute au pornit ideea şi au dat gata clipul. „Ai o idee, o scrii, o spui oamenilor şi dacă ei râd, îţi spui: «În regulă, asta merge»“, explică Marcus sistemul lor. Cody a început să câştige ceva din această platformă în iulie anul trecut, când a fost contactat de către Rob Fishman, fostul manager social media al „The Huffington Post“.

Fishman şi Darren Lachtman, prieten de-ai săi, au pornit compania Niche, orientată spre publicitatea prin indivizi ca Giraldo şi fraţii Johns, fără să se ducă spre distribuţie prin mai multe surse. Fraţii Johns şi Fishman au lucrat la prima campanie pentru NowThis News, un startup dedicat videoclipurilor. Acum, Niche a ajuns să aibă contracte cu circa 50 de clienţi şi să aibă campanii pentru American Eagle şi Universal Studios.

Cody Johns

În doar 6 luni, compania aceasta a generat venituri de 750.000 de dolari, iar preţul pentru o campanie începe de la 15.000 şi poate ajunge până la 150.000. Lucrează atât pe Vine, cât şi pe Tumblr şi Instagram. Spre exemplu, pentru o campanie pentru Universal Studios, Niche a primit 125.000 de dolari. „Ceea ce am descoperit e că brandurile vor să fie pe Instagram şi Vine. Ştiu că acolo e audienţa, dar nu ştiu cum să ajungă acolo. Noi le oferim legătura cu publicul acestor medii“, explică Fishman.

Ei nu exagerează însă cu campaniile, fac doar câteva pe lună, deoarece fanii lor nu îi urmăresc doar pentru a vedea publicitate. însă atât Giraldo, cât şi fraţii Johns îşi văd viitorul în alte cariere. Cel puţin Giraldo visează la o carieră în televiziune. Însă în aceste vremuri, Vine le serveşte drept o sursă foarte bună de venit, iar sfatul lor e ca videoclipurile să fie originale, amuzante şi creative.

Află mai multe despre Vine:

Zach King e creatorul de virale: îţi arată cum să tai un măr cu o carte de joc sau să scoţi o pisică dintr-un ecran

VIDEO Un tânăr a devenit vedetă online, după ce şi-a filmat despărţirea de iubită

Instagram împlineşte trei ani: de la hipsteri la reclame. Cum s-a schimbat viaţa oamenilor de pe 6 octombrie 2010?

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite