Studiul care ne arată ce vor românii să vadă la TV: o treime ar plăti conţinutul

0
0

Lumea are televiziune de peste jumătate de secol, dar abia în ultimul deceniu cea digitală a ameninţat-o cu adevărat pe cea clasică. Un studiu publica recent ne arată ce vor românii să urmărească la TV şi în ce condiţii.

SES Astra România anunţă rezultatele studiului „Indexul consumului de televiziune în România” care prezintă obiceiurile de consum şi servicii TV ale românilor. Din fericire, alegerea noului furnizor de televiziune depinde într-o mare măsură (60%) de existenţa canalelor HD în ofertă. De asemenea, 32% din români şi-ar schimba furnizorul de televiziune pentru a avea acces la servicii pentru care ar plăti, precum HBO Go sau canale pay-per-view. Cât despre televiziunea clasică, Pro TV este pe locul 1 în topul preferinţelor românilor cu 21% din opţiuni

Când vine vorba de alegerea furnizorului de servicii TV, în România, principalul criteriu de alegere al clienţilor este, pe scurt, lipsa de opţiuni. Cei mai mulţi respondenţi au declarat că au avut o singură opţiune de alegere pentru furnizorul de servicii şi/sau tipul de conexiune. Conform datelor furnizate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), există aproape şapte milioane de gospodării care recepţionează servicii TV. Aproape două treimi se conectează prin cablu, iar jucătorii principali ai pieţei de distribuţie TV sunt, în ordine, RDS&RCS, Telekom şi UPC.

Contează şi calitatea, dar acesta ocupă locul al doilea între motivele alegerii unui furnizor, fiind ales de 15% din intervievaţi. Preţul pentru serviciile TV vine abia pe locul al treilea ca importanţă, menţionat de aproape 14% din respondenţi. Contează însă şi pachetele de servicii, cum ar fi TV, Internet şi telefonie, la preţ mic, dar această opţiune este pe locul patru.

Conţinut mai bun la calitate mai bună

Totuşi, oamenii au învăţat să ceară conţinut mai bun, motiv pentru care 24% dint românii participanţi la studiu au declarat că îşi doresc să urmărească emisiuni, filme sau programe la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în cazul românilor cu venituri mari. Calitatea imaginii şi experienţa oferită de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV sau un nou televizor.

infografic studiu ses astra

Mai interesant este că aproape 30% din ei spun că şi-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o soluţie tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel de importantă, 33%, este oferta OTT (over-the-top), cu servicii precum HBO GO, video on demand sau pay per view, a viitorului operator. Până atunci, trebuie să ştii că peste 84% din respondenţi se uită zilnic la TV, iar românii consumă, în medie 3,3 ore de conţinut TV pe zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârşitul săptămânii, consumul de televiziune creşte la aproape patru ore. În jur de 7% din respondenţi se uită la televizor peste opt ore în fiecare zi (indiferent de zi), aceştia fiind cei mai avizi telespectatori.

Spre deosebire de alte ţări, în România sunt populare canalele de ştiri (78%), filmele (57%), muzica (43%) şi audienţa generală, implicit divertisment (41%). Topul preferinţelor românilor în materie de canale TV este condus de PRO TV cu aproape 21%, urmat de Kanal D şi Antena 1. În Polonia, de exemplu, conduc ca interes canalele cu conţinut sportiv. Totuşi, în Bulgaria sau Republica Moldova nu a fost realizat acest studiu, abia la anul.

Studiul acesta a fost realizat în luna iunie 2015 pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 400 de persoane cu vârste peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune. Dintre cei 400 de oameni, 66% sunt din mediul urban şi 33% din mediul rural.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri