Smartwatch-ul românesc, disponibil la precomandă
0Vector Watch a fost lansat, ieri, în cadrul unui eveniment organizat în Elveţia. Preţul dispozitivului porneşte de la 199 de dolari şi ajunge chiar şi la 350 de dolari.
Smartwatch-ul a fost creat de o echipă de ingineri şi antreprenori români, împreună cu Joe Santana, fostul CEO Timex. Din această echipă fac parte Dan Tudose, Irina Alexandru, Andrei Pitiş, iar principalul investitor este Radu Georgescu.
Joe Santana a anunţat, pentru BBC, câteva din specificaţiile tehnice ale ceasului. Acesta va avea o autonomie de 30 de zile şi se va putea conecta cu aplicaţii din sistemele de operare iOS, Android, dar şi Windows Phone.
Ora şi notificările vor fi afişate pe un ecran monocrom, cu memorie, care va fi capabil să afişeze imagini la rezoluţii mari, fără a consuma foarte mult din baterie. De asemenea, ecranul ceasului va fi în permanenţă aprins, ceea ce înseamnă că va avea o vizibilitate bună chiar şi sub lumină puternică. Mai mult decât atât, ceasul este rezistent la apă de până la 50 de metri adâncime.
Disponbil în trei variante
Modelul Luna va fi disponibil pentru precomandă în două variante, cu o curea neagră, din nailon, sau maro, din piele. Preţul celor două se va ridica la 349 de dolari.
Pentru iubitorii de tehnologie cu un buget mai modest, modelul Meridian va fi disponibil pentru precomandă la preţul de 199 de dolari. Acesta are cadranul în formă dreptunghiulară, spre deosebire de modelul Luna, care are cadranul rotund.
”Deja sunt destul de stresat cu bateria de la smartphone, sunt paranoic că o să se descarce, aşa că mereu port la mine mai multe baterii. Nu cred că oamenii vor să facă asta cu un ceas. Aici este avantajul nostru”, a declarat Joe Santana pentru BBC.
Cel mai popular smartwatch de pe piaţă cu ecran monocrom, la momentul actual, este ceasul inteligent Pebble, lansat în urmă cu doi ani, dar care are o autonomie de numai 7 zile, ceea ce constituie un dezavantaj în comparaţie cu autonomia de 30 de zile a ceasului Vector Watch.
Deşi Vector Watch este disponibil pentru precomandă, nu se ştie când acesta va ajunge în posesia clienţilor sau în magazine.