România, lider în creşterea comerţului online în Europa
0Românii cumpără mult online, dar nu-ţi dai seama cât exact până nu vezi câteva cifre. Acum, statistica pune România pe primul loc la capitolul „creştere“.
Comerţul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, anunţă Asociaţia Română a Magazinelor Online din România (ARMO), citând rezultatele Raportului european privind comerţul electronic publicat recent de organizaţia Ecommerce Europe. Totuşi, România se numără printre ţările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături online.
Pentru acest an, ARMO estimează că în România va ajunge comerţul online la o valoare cumulată de 2,5 miliarde de euro, cu un potenţial de dublare până în 2020. Condiţia ar fi investiţiile şi suportul autorităţilor pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populaţiei. La nivel european, comerţul electronic va ajunge la aproximativ 602 miliarde de euro.
Anul trecut, comerţul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creşterea a fost de 15% până la o valoare de 530 miliarde de euro. Ţările din Europa Centrală şi de Est au obţinut cea mai mare creştere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerţul electronic în Slovacia şi Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creştere de 31%, iar în Polonia şi Bulgaria a crescut cu 25%.
Raportul relevă că, la nivel european, proporţia companiilor cu mai mult de 10 angajaţi care au un site web este în continuă creştere: de la 67% din totalul companiilor de retail în 2010, la 77% în 2016. Cu toate acestea, doar 18% vând prin intermediul site-ului web. Cumpărăturile online sunt mai populare în rândul tinerilor - două treimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani cumpără frecvent online, faţă de doar o treime dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 şi 74 de ani.