Concurenţa la nevoie se cunoaşte: Google Maps a motivat utilizatorii de iPhone să treacă la iOS 6
0
Performanţa deloc notabilă a Apple Maps a influenţat utilizatorii atât de serios, încât mulţi au amânat trecerea la ultima versiune de iOS tocmai pentru a folosi în continuare Google Maps. Dar odată cu disponibilitatea acestei aplicaţii în App Store, a sporit şi interesul pentru iOS 6.
Google Maps a fost descărcată de 10 milioane de ori în 48 de ore, iar adopţia iOS 6 a crescut cu aproape 30% în urma lansării acesteia, potrivit „TechCrunch“. Datele provin de la MoPub, o platformă de monetizare a anunţurilor afişate pe smartphone-uri. Aceasta monitorizează zilnic peste un miliard de reclame prin intermediul a 12.000 de aplicaţii şi peste 10 reţele de publicitate. Şi potrivit informaţiilor lor, în primele două zile numărul de utilizatori iOS 6 a crescut cu 12%.

Până în weekend, a fost înregistrată şi o stagnare care a fost provocată, cel mai probabil, de aşteptarea unor review-uri pentru noua aplicaţie de la Google. Şi pe parcursul weekend-ului, creşterea a fost de 17%. Şi directorul MoPub a observat creşterea rapidă imediat ce Google Maps a apărut în App Store. „[creşterea] are legătură cu aplicaţia de hărţi. Asta verifică ipoteza potrivit căreia oamenii aşteptau Google Maps.“ Zvonurile despre serviciul Google disponibil pentru iOS au apărut odată cu impresiile negative despre Apple Maps.
Situaţia este însă destul de urâtă pentru Apple. După ce Tim Cook şi-a cerut scuze public pentru aplicaţia de hărţi şi Scott Forstall a plecat din poziţia de vicepreşedinte al diviziei iOS, acum utilizatorii trec la versiunea 6 datorită unui produs competitor. Însă impactul este mai mult de imagine, pentru că orice utilizator care face actualizarea este un câştig.
Chiar şi cu Google Maps în App Store, programul Apple tot n-a scăpat de ironii. Ultima care a început să circule pe Internet are legătură cu pictograma aplicaţiei. Se pare că, folosind Apple Maps, trebuie doar să faci stânga direct de pe pod pentru a ajunge la destinaţie.
