Asbis deschide AROS, divizie care va lansa primii roboți colaborativi în 2023
0Asbis, distribuitor, dezvoltator și furnizor de produse, soluții și servicii ICT și IoT pentru piețele din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), a decis să lanseze o nouă divizie de business în domeniul roboticii, Asbis Robotic Solutions (AROS).

Activitatea de bază a acestei divizii se va baza pe două segmente majore – distribuția de roboți colaborativi (coboți) de la branduri globale de top din domeniu, precum și platforme robotice sub marca proprie.
AROS intenționează să intre pe piețele din ECE, inclusiv Polonia, până la sfârșitul anului 2022 și să-și extindă prezența în 2023, concentrându-se pe distribuția în rețeaua sa de reselleri autorizați cu valoare adăugată.
Grupul a semnat deja mai multe acorduri de distribuție cu următoarele companii: Aubo, Dobots, DH-Robotics și Gausium. ASBIS intenționează să-și extindă portofoliul de produse din domeniul roboticii pe parcursul anului 2023 și ulterior. Primii roboți colaborativi sub marca proprie CRON Robotics ar urma să apară pe piețele europene în prima jumătate a anului 2023.
Roboții colaborativi și platformele robotice autonome sunt concepuți pentru a interacționa fizic cu oamenii dintr-un mediu de lucru - birou sau spațiu public. AROS se va concentra pe soluții multiple bazate pe coboți, roboți, platforme mobile robotizate autonome pentru a pregăti soluții pentru numeroase probleme și pentru a aborda mai multe aspecte ale nevoilor companiilor din domeniile producție, curățenie, servicii, securitate și logistică.
Potrivit previziunilor, piața globală de robotică va înregistra o creștere puternică de aproximativ 20% pe an până în 2030. În ceea ce privește segmentul cobot, adică roboții industriali și colaborativi, acesta a crescut cu 40% doar în 2021. Până în 2026, se estimează că piața globală de coboți va avea o valoare de 225 de miliarde de dolari.
Echipa din România este deja completă - din ea fac parte un Product Manager, un Key Account Manager și un Presales Engineer. Printre obiectivele pe care echipa și le propune în perioada următoare se numără studierea pieței locale, identificarea unor parteneri cu potențial din domeniul roboticii și crearea unei rețele de reselleri pe acest segment.