Cercetători NASA: energia nucleară ucide mai puţini oameni decât energia fosilă

Energia nucleară, mai curată decât energia obţinută din petrol şi cărbune.

Energia nucleară este mai bună pentru mediu şi ucide mai puţini oameni decât energia bazată pe combustibili fosili. Energia nucleară este atât de bună, încât a salvat vieţile a circa două milioane de oameni care ar fi murit din cauza poluării, susţin doi cercetători NASA.

James Hansen şi Pushker Kharecha, doi cercetători ai NASA, susţin într-o nouă lucrare ştiinţifică despre schimbările climatice că energia nucleară este mai puţin poluantă, chiar cu toate riscurile aferente, scrie PopSci. Hansen lucrează de 46 de ani la NASA, se va pensiona anul acesta, iar Kharecha activează la Goddard Institute for Space Studies şi la Institutul Pământului de la Universitatea Columbia.

În ciuda valului de critici la adresa energiei nucleare, în urma dezastrului de la Fukushima din 2011, cei doi cercetători susţin că acest proces este mult mai sigur, în ceea ce priveşte poluarea aerului, decât actualele metode de producere a energiei. Hansen şi Kharecha au calculat cât ar însemna „economia“ de vieţi şi au ajuns la cifra de 1,84 milioane de oameni care n-au murit din 1971 până în prezent din cauza poluării.

Mai mult, în plan mai mare, cifrele sunt şi mai bune. Până la mijlocul acestui secol vor fi salvate vieţile a până la 7 milioane de oameni, datorită folosirii energiei nucleare, şi nu a celei bazate pe cărbune sau petrol.

Cifrele studiului: folosirea energiei nucleare a prevenit emisia a aproximativ 64 de gigatone de gaze de seră şi în viitor s-ar putea ajunge la 80 până la 240 de gigatone, în funcţie de combustibilul pe care acest tip de energie îl înlocuieşte.

Studiul ia în calcul şi problema păstrării reziduurilor radioactive, dar aceasta este o sarcină mai uşor de îndeplinit, decât anularea poluării generată de industria combustibililor fosili.

Lucrarea celor doi cercetători a fost acceptată pentru publicare în „Environmental Science & Technology“. Hansen este un respectat om de ştiinţă în acest domeniu, dar în ultimii ani a avut şi câteva ieşiri publice deloc demne. El s-a implicat în mai multe proteste pro reducerii poluării şi chiar a fost arestat de câteva ori. El este şi un mare fan al energiei nucleare, fapt demonstrat şi de actualul studiu.

El părăseşte NASA în acest an, la vârsta de 72 de ani, dar va continua să fie un activist pentru o lume mai curată. „Ca angajat al guvernului, nu poţi fi contra guvernului“, a declarat acesta în trecut publicaţiei „The New York Times“.