Psihologii explică metodele prin care îţi poţi face mai uşor prieteni la locul de muncă
0Pentru mulţi oameni crearea unei relaţii de prietenie la locul de muncă este o adevărată provocare. Fie că este lipsa încrederii în sine, timiditatea sau frica de socializare, există câteva metode care vă pot ajuta în acest sens.
Ron Friedman, psiholog şi autor, explică în cartea sa „The Best Place To Work“ care sunt ingredientele necesare pentru legarea cu mai mare uşurinţă a unei relaţii de prietenie la locul de muncă, scrie businessinsider.com.
Fiţi mereu pozitivi
În timp ce schimbul de informaţii intime poate contribui la consolidarea unei relaţii, Friedman spune că o legătură de prietenie are o bază solidă atunci când începe cu experienţe pozitive, împărtăşite înainte de a divulga informaţii sensibile. Primele conversaţii cu un coleg sunt extrem de importante, mai ales că atunci se formează prima impresie.
Nu grăbiţi procesul
Prin dezvăluiri personale mai sensibile din punct de vedere emoţional, exprimate în mod treptat, puteţi lega relaţii strânse de prietenie, devenind mai încrezători în schimbul de informaţii, explică specialistul.
Creaţi cât mai multe interacţiuni pozitive
Ca regulă generală, pentru fiecare discuţie negativă pe care o aveţi, psihologul sugerează crearea a cel puţin cinci discuţii pozitive.
Căutaţi similitudini
Friedman este de părere că similitudinea stă la baza prieteniei. El sugerează să deschideţi diverse discuţii cu privire la interesele comune pe care le aveţi, fie că este vorba de serialele preferate, educaţia copiilor sau reţete de bucătărie.
Faceţi front comun
Căutaţi moduri de colaborare, în cazul în care tu şi colegul tău aveţi nevoie unul de altul, pentru a reuşi atingerea unui obiectiv. În urma unei reuşite, întotdeauna se creează o relaţie de încredere.