Margiela pentru H&M

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul exclusivist Maison Martin Margiela va realiza o colecţie împreună cu retailerul suedez pentru toamna acestui an. Este casa de modă cea mai avangardistă care a acceptat o astfel de colaborare până acum.

După o perioadă în care zvonurile au făcut deliciul presei, dar şi al fanilor de pretutindeni, retailerul suedez a confirmat vestea: casa de modă Maison Martin Margiela va realiza o colecţie în colaborare cu H&M. Colecţia va fi prezentă în 230 de magazine ale brandului suedez din toată lumea şi pe site începând cu 15 noiembrie şi va fi munca „unui grup mai degrabă, decât a unui singur designer", după ce fondatorul Margiela a părăsit casa în 2009, iar locul acestuia nu a mai fost ocupat de nimeni.

Colecţie imprevizibilă

„Maison Martin Margiela este una dintre cele mai importante şi influente case de modă din ultimele trei decenii", a declarat Margareta van den Bosch, consultantul creativ H&M. „Suntem foarte încântaţi de această colaborare care va oferi şansa iubitorilor de modă din toată lumea să poarte piese deosebite. Va fi un moment memorabil al modei", a adăugat aceasta.

Reprezentanţii Maison Martin Margiela, casă cumpărată de Renzo Russo, fondatorul Diesel, în 2002, au promis o nouă interpretare a viziunii lor stilistice. „Vom aduce împreună universurile contrastante ale celor două case într-o manieră care va surprinde pe toată lumea", au declarat aceştia în comunicatul emis presei. Colecţia va cuprinde piese şi accesorii dedicate femeilor, dar şi bărbaţilor.

Casa de modă, fondată în 1989 de către designerul Martin Margiela, este recunoscută pentru cizmele cu degete, deconstructed tailoring (o reevaluarea modernă a croitoriei) şi o abordare suprarealistă a modei clasice. Viziunea artistică este similară cu cea a casei japoneze Comme des Garçons, promovând aceeaşi distanţare de la tendinţele comerciale şi reîntoarcerea la trecut.



„omul invizibil"

Cu doar 20 de ani de experienţă în lumea modei, Margiela reuşeşte să fie cu ani-lumină înaintea timpului său în industrie. Cu toate că fondatorul a părăsit casa de modă în 2008, la şase ani după preluarea acesteia de către Diesel, Martin Margiela continuă să fie consultantul principal pentru fiecare colecţie lansată de atunci. Deşi notorietatea brandului a crescut simţitor de la preluarea acestuia, fondatorul a ales să plece de la propria casă, fără să facă publice motivele sale.

După ce a studiat moda în Antwerp, designerul belgian a ajuns în Paris, unde a lucrat pentru Jean Paul Gaultier. „Fiecare designer se întoarce la aerul retro. Dacă îmi pui o foaie albă în faţă, o să încep să readuc lucruri din trecut şi din cultura mea. Autenticitatea este din ce în ce mai importantă, mai importantă decât imitarea originalului. Prefer să fac reproduceri ale lucrurilor din trecut decât să apelez la altceva", spunea Margiela într-un interviu pentru „The New York Times".

În toată cariera sa, designerul a oferit câteva interviuri la care nu s-a lăsat fotografiat. Singurele imagini cu el, de altfel, au fost publicate de cotidianul american „The New York Times", fără acordul său. A fost denumit „Omul invizibil" al modei, care a reuşit să schimbe direcţia industriei fără să intre în vârtejul mediatic de niciun fel.

Colaborări de succes

În noiembrie 2004 apărea prima colecţie H&M creată în colaborare cu o mare casă de modă. Începutul n-avea cum să fie timid, drept urmare Karl Lager­feld a deschis drumul a ceea ce avea să devină o tradiţie pentru lanţul suedez de magazine. De atunci, designeri precum Stella McCartney, Jimmy Choo, Sonia Rykiel şi Albert Elbaz (Lanvin) au creat haine după tiparul extravaganţei brandurilor pe care le reprezintă la preţuri demne de moda străzii, fiind o premieră pentru moda mainstream.

"Dacă îmi pui o foaie albă în faţă, o să încep să readuc lucruri din trecut şi din cultura mea. Autenticitatea este din ce în ce mai importantă, mai importantă decât imitarea originalului.''
Martin Margiela designer

info
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite