„Efectul Kate“ s-a impus şi în tendinţele vestimentaţiei viitoarelor mame
0Inclinaţia ducesei de Cambridge pentru îmbrăcămintea elegantă şi feminină, ţinând cont de faptul că este însărcinată, a stârnit o tendinţă la nivel naţional în rândul viitoarelor mămici din Marea Britanie, relatează „Mail Online“.
Lanţul de magazine Debenhams a observat creşteri de 500% mai mari în rândul vânzărilor de rochii sofisticate pe care le deţine în colecţiile pentru femei însărcinate. Aceştia atribuie acest fapt femeilor care doresc ca înfăţişarea lor să imite stilul elegant al lui Kate Middleton.
Nu este prima dată când „efectul Kate” contribuie major la vânzările brandurilor vestimentare, după ce Ducesa şi-a făcut apariţia într-una sau mai multe din piese. Max Mara tocmai a numit o haină „Kate”, în semn de respect pentru alegerea Ducesei, dar şi un fel de „mulţumesc” pentru creşterile de vânzări pe care, fără să vrea neapărat, le-a stârnit. Cu toate că are un stil clasic şi elegant, Kate a devenit etalonul stilului pentru femei din lumea întreagă, în special pentru cele însărcinate, în ultimele luni.
Ducesa de Cambridge a continuat să ofere o imagine a eleganţei pe tot timpul sarcinii ei, din ţinutele ei lipsind cu desăvârşire salopetele lejere sau bluzele foarte largi sau alte articole de îmbăcăminte care să o acopere din cap până în picioare.
În ultimele luni, Kate a optat pentru haine adaptate perfect pentru a-şi masca sarcina. Astfel, ea a purtat rochii cu talie înaltă sau rochii de lungimi medii, cu cordon în talie, dar cu tivul desupra genunchilor pentru a-şi arăta picioarele încă zvelte.
Ce fel de haine s-au vândut
Articolele de îmbrăcăminte care au avut succes includ bluzele printate din bumbac şi satin, ale căror vânzări au crescut cu 36%, pardesie sau paltoane şi rochiţe kimono cu mânecă. Vânzările acestor haine au crescut cu 127%.
„Detaliile precum ornamentele şi ţesăturile moi sunt foarte importante pentru clientele noastre din moment ce, pe timpul sarcinii, ele doresc să obţină o imagine asemănătoare cu a lui Kate. Femeile au început să ocolească hainele casual, precum pantalonii largi şi colanţii, care trimit cu gândul la stereotipuri privind sarcina. În schimb, ele doresc să arate şi să se simtă foarte bine“, explică Michelle Dowdall, purtătoarea de cuvânt de la Debenhams.
Femeile care îi imită inclusiv stilul lejer al ducesei şi-au cumpărat bluziţe diafane şi pantaloni trei sferturi fapt care, în cazul anumitor linii vestimentare, au crescut vânzările cu 500%.
Debenhams se află în tendinţele impuse de „efectul Kate“
„Am lucrat foarte mult la liniile noastre vestimentare pentru femei însărcinate cu scopul de a le oferi acestora ceea ce îşi doresc. Hainele încă trebuie să fie confortabile, dar nu neapărat foarte largi şi 100% elastice. Vânzările sugerează că viitoarele mămici îşi iau la revedere de la colanţi şi salopete şi optează pentru haine de gravidă care sunt mai elegante“, spune Dowdall.
Debenhams plănuieşte să producă mai multe haine formale şi de ocazie pentru a ţine pasul cu tendinţele, ţinând totodată cont de cererile cumpărătoarelor din moment ce vine toamna.