INTERVIU George Roșu: „Cred că a venit momentul să ne apucăm de treabă. Din păcate, nu sunt foarte optimist în ceea ce privește puterea noastră în prevenirea schimbării climatice“

0
0
Publicat:

Uneori este nevoie de mici acțiuni, realizate cu consecvență, ca să pornim „bulgărele” schimbării. Acesta este unul dintre mesajele pe care le transmite inițiativa „Lumea9 e în mâinile noastre”, demarată ca preambul la ediția a doua a Climate Change Summit, cu implicarea a patru artiști, invitând publicul la reflecție despre necesitatea construirii unei lumi mai sustenabile pentru generațiile de azi și de mâine. Cel mai mare eveniment din Europa Centrală și de Est dedicat schimbărilor climatice, inițiat de BRD și organizat alături de Social Innovation Solutions, își propune să identifice soluții aplicabile în multiple sectoare pentru un viitor mai verde.

Provocarea lui George Roșu, atunci când a realizat ilustrațiile pentru campania Lumea9, a fost să aibă un ton optimist, încercând totodată să redea o situație destul de gravă. Și, cum spune el în interviul de mai jos, speră că i-a ieșit și „că nu e prea târziu (pentru Planetă)”.

Cum îți alegi temele pe care le abordezi în lucrările tale?

Temele lucrărilor mele provin din preocupările mele. Prin arta mea încerc să atrag atenția, uneori chiar să arăt cu degetul, să demontez definiții, să demitizez mituri, să satirizez ce trebuie satirizat, să ridiculizez naționalismul și extremismul de orice tip, să semnalizez clișeele, falsitatea și continua eșuare a sistemului educațional. România contemporană nu duce lipsă de teme.

Ce ți se pare mai puternic: umorul sau sarcasmul?

Nu există sarcasm fără umor. Umorul e deci mai important.

Care este viziunea ta despre Lumea9, pornind de la lucrările realizate în campania BRD?

Cred că a venit momentul să ne apucăm de treabă. Din păcate, nu sunt foarte optimist în ceea ce privește puterea noastră în prevenirea schimbării climatice. Desigur, e bine că începem să vorbim despre asta. Poate nu prea târziu.

Cum a fost pentru tine experiența participării în această inițiativă?

A fost interesant, am ieșit din bula artei și a culturii și am lucrat cu oameni din alte bule, având ca numitor comun criza climatică.

Cum îți dorești să susții tranziția către soluții sustenabile în dialogul cu publicul tău?

Activez în zona de educație și cultură și cred că aceste două ramuri unite și reformate inteligent ar putea face această tranziție. Eu fac asta cum pot, prin lucrări și discuții și ateliere, dar lupta principală e cu sistemul educațional care a expirat.

George Roșu folosește cuvântul ca material şi conturul ca suport al acestuia. Consideră că umorul face parte din istoria artei şi îl foloseşte în lucrările sale, fie ele desene, instalații sau fragmente video. În practica lui artistică de peste 20 de ani, reușește să treacă cu ușurință de la desen contemporan, performance și animații, la marketing, branding, networking și PR, considerând că artiștii din 2023 nu sunt doar producători și consumatori de artă, ci și promotori, antreprenori, curatori, organizatori, fondatori și mediatori culturali.

Interviu din seria „Lumea9 e în mâinile noastre”, realizat cu sprijinul BRD.

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite