Motivul pentru care cei mai mulţi turişti români călătoresc în Israel
0Cea mai căutată perioadă din an pentru călătoriile în Israel este primăvara, lunile Februarie şi Martie fiind în mod special căutate de turiştii români, dar şi toamna, în special lunile Septembrie, Octombrie şi Noiembrie.
Potrivit Biroului Central de Statistică din Israel, 4.5 milioane de turişti au vizitat Israelul în 2019, o creştere de 11% comparativ cu 2018. Pe acelaşi trend ascendent se încadrează şi numărul românilor care au călătorit în Israel, în anul 2019 acesta depăşind pragul de 120.000 de persoane şi o creştere cu 13% faţă de anul anterior. Românii petrec în Israel aproximativ o săptămână şi cheltuie în medie 763 dolari de persoană. Cea mai căutată perioadă din an pentru călătoriile în Israel este primăvara, lunile Februarie şi Martie fiind în mod special căutate de turiştii români, dar şi toamna, în special lunile Septembrie, Octombrie şi Noiembrie. Pentru anul 2020 Ministerul Turismului din Israel îşi propune depăşirea pragului de 130.000 de turişti români.
Pelerinajele şi city break-urile, principalele motive de călătorie în Israel ale românilor
Pelerinajele rămân principalele motive pentru călătoria în Israel, aproape 60% din totalul călătoriilor în Israel având drept scop vizitarea locurilor sfinte. Circa 20% dintre turiştii români călătoresc pentru circuite şi alţi aproximativ 20% pentru turismul de business, vizitarea rudelor sau relaxare. 56% din totalul călătoriilor în Israel sunt organizate printr-o agenţie de turism şi 40% sunt organizate individual.
„Observăm o evoluţie semnificativă a numărului turiştilor individuali precum şi o întinerire a românilor care călătoresc în Israel. Aproape 50% din totalul turiştilor au vârsta cuprinsă între 40 şi 60 de ani, în timp ce procentul celor cu vârsta cuprinsă între 20 si 40 de ani a depăşit 30%” a declarat Ksenia Kobyakov, Director pentru Dezvoltarea de noi pieţe în cadrul Ministerului Turismului din Israel.
Cele mai vizitate locuri din Israel sunt oraşele Ierusalim, Tel Aviv şi Marea Moartă.
Focus pe Eilat şi Deşertul Negev
“Pe lângă promovarea Tel Aviv şi Ierusalim în cadrul campaniei “Două Oraşe. O Unică Vacanţă”, avem ca focus şi deşertul Negev, unde vor apărea importante investiţii hoteliere ale unor branduri de 5 stele precum Six Senses. Ne dorim ca în maxim 10 ani, deşertul Negev să devină al treilea mare produs turistic al Israelului” a completat Ksenia Kobyakov, Director pentru dezvoltarea de noi pieţe, în cadrul Ministerului Turismului din Israel.
Investiţiile în industria hotelieră cresc constant
În 2019 au fost înregistrate 25.8 milioane de înnoptări, aproape jumătate dintre acestea fiind realizate de turişti străini. Numărul de nopţi petrecute în Israel a crescut constant din 2016 până acum în rândul turiştilor străini, iar gradul mediu de ocupare în industria hotelieră la momentul actual în Israel este de 70% şi sunt înregistrate aproximativ 56.000 de camere de hotel. Numărul acestora este proiectat să crească în următorii ani. Noi jucători şi-au anunţat intrarea pe piaţă, cum ar fi companiile imobiliare Israel Canada, Nitsba sau Azrieli, dar şi lanţurile hoteliere deja existente au declarat că vor continua expansiunea în Israel.
Ministerul Turismului din Israel sprijină dezvoltatorii hotelieri
Ministerul Turismului din Israel oferă şi un program de granturi pentru a încuraja dezvoltatorii să deschidă hoteluri, susţinând inclusiv conversia clădirilor de birouri în hoteluri, această metodă fiind mult mai rapidă decât construcţia de la zero a noi clădiri. “Pot spune că turismul este prioritate naţională în Israel, astfel că au fost aduse îmbunătăţiri inclusiv la nivel de legislaţie şi se acordă o serie de facilităţi fiscale pentru dezvoltările turistice private” a declarat Ksenia Kobyakov, Director pentru dezvoltarea de noi pieţe, în cadrul Ministerului Turismului din Israel.
Creşterea nu se limitează la hoteluri
Sectorul pensiunilor este şi el înfloritor, turiştii care vizitează Israelul îndreptându-şi din ce în ce mai mult atenţia spre astfel de unităţi de cazare în ultima perioadă, iar numărul apartamentelor din Tel Aviv listate pe AirBnB a trecut deja de 10.000 de proprietăţi. Un alt scop al celor din Ministerul Turismului din Israel este creşterea numărului de unităţi de cazare la preţuri mici spre medii, astfel că sunt încurajate şi investiţiile în hosteluri.
Despre Israel ca destinaţie de vacanţă pentru turiştii români
Israelul este o destinaţie importantă de călătorie pentru turiştii români, apreciată pentru pelerinajele organizate aici. Începând cu anul 2017, Ministerul Turismului din Israel şi-a concentrat eforturile pe promovarea oraşelor Tel Aviv şi Ierusalim ca două destinaţii de city break într-o singură vacanţă, oferind experienţe multiculturale, o viaţă de noapte intensă, delicii gastronomice şi posibilităţi pentru turismul de aventură. Aproape 100 de zboruri săptămânale leagă acum Tel Aviv şi Eilat de principalele aeroporturi din România - Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Sibiu. Anul 2019 comparativ cu 2016 a înregistrat o creştere cu 157% a turiştilor români, iar perspectivele rămân extrem de pozitive şi pentru 2020, când peste 135.000 turişti români sunt aşteptaţi la destinaţie.