Sukuzi vinde o cincime dintre acţiunile sale către Volkswagen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Japonezii de la Suzuki încheie un parteneriat strategic cu nemţii de la VW
Japonezii de la Suzuki încheie un parteneriat strategic cu nemţii de la VW

Japonezii de la Suzuki Motors vând 19,9% dintre acţiuni către nemţii de la Volkswagen (VW), pentru 2,5 miliarde de dolari, jumătate din această sumă urmând să fie folosită la achiziţia de titluri ale grupului german, transmite Reuters.

Germanii de la VW curtează compania niponă de mai bine de jumătate de an datorită experienţei sale în construcţia de maşini mici, ideale pentru pieţele emergente. VW reprezintă cel de-al treilea mare producător auto la nivel mondial.

"Din punct de vedere financiar, este benefic pentru Suzuki să aibă un partener de investiţii în tehnologiile viitorului", a arătat Chizuko Satsukawa, analist în domeniul auto la Standard & Poor's.

Parteneriatul dintre Suzuki şi VW este făcut public la câteva zile după ce PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi Motors au anunţat că analizează aprofundarea colaborării lor în producţia de maşini prin preluarea de către grupul francez a unei participaţii de până la 50% la cel japonez. Analiştii de pe piaţa auto nu văd, însă, cu ochi buni colaborarea dintre cele două companii. Pe de altă parte, colaborarea Volkswagen şi Suzuki sunt văzuţi printre cei mai puternici producători auto din lume, ca urmare a expunerii mari pe pieţe precum China şi India.

În 2008, Suzuki a răscumpărat o participaţie de 20% la companie, deţinută de General Motors. În prezent, această participaţie este evaluată la circa 2,9 miliarde dolari. Nemţii de la VW deţin zece branduri, precum Audi, Skoda, Seat şi Porsche, şi vor să devină cel mai mare producător de automobile la nivel mondial până în 2018.

În primele şase luni ale anului, VW a vândut 3,265 de milioane de vehicule, iar Suzuki 1,15 milioane. Combinate, vânzările lor sunt mai mari decât ale gigantului Toyota.

Alt parteneriat dintre europeni şi asiatici,m respectiv Renault-Nissan, trece în prezent printr-un program accelerat de eficientizare a costurilor. După zece ani de parteneriat, colaborarea dintre francezi şi Nissan este considerată una dintre puţinele poveşti de succes din sectorul de profil.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite