Articol publicitar

Anvelopele Off Road pentru motociclete: avantajele şi diferenţelor diferitelor tipuri

0
0
moto

Deşi mulţi nu ştiu sau uită acest lucru, anvelopele sunt deosebit de importante pe o motocicletă, iar alegerea anvelopelor depinde în întregime de condiţiile terenului pe care urmează să se circule.

Putem avea o motocicletă de ultimă generaţie, cu o suspensie dumnezeiască, un motor puternic, dar dacă pneul este alunecos sau nu este cel potrivit, va fi imposibil să obţinem performanţe depline de pe motocicletă, în afară de un accident garantat.

Motocicliştii profesionişti experimentează în mod constant cu diferite modele de benzi de rulare, dimensiuni, presiuni, utilizarea spumei etc. pentru a obţine un mic avantaj faţă de concurenţii lor şi a se apropia de podium.

Orice fan al Moto GP va putea să vă spună cât suferă piloţii în ceea ce priveşte configuraţia motocicletelor cu furnizorii de pneuri pentru clasa regină.

În acest articol vom vorbi despre anvelopele Off Road şi despre cum să alegi cea mai bună anvelopă pentru fiecare situaţie.

Practic, şi pentru a simplifica, vom cunoaşte cele 3 variabile principale care influenţează comportamentul unei anvelope, banda de rulare/proiectare, compoziţia şi presiunea.

În cele din urmă vom vorbi despre ce se poate face pentru a evita înţepăturile.

Tipuri de anvelope

Există mai multe modele de anvelope sau "benzi de rulare" pe anvelopele de enduro şi cross country, iar acestea diferă în funcţie de terenul pentru care este proiectată anvelopa. În general, anvelopele cu benzile de rulare scurte şi apropiate, cu puţin spaţiu între ele, sunt concepute pentru terenuri dure, stâncoase şi fără noroi (Hard). Aceste anvelope folosesc, de asemenea, mai multe ţesături în construcţia lor, ceea ce le face mai rezistente la deteriorarea anvelopei, dar le face şi mai dure, deoarece anvelopele de compoziţie sunt făcute pentru a fi mai rezistente şi au mai puţină aderenţă. Deoarece benzile de rulare sunt mai apropiate, anvelopa are o amprentă mai mare, ceea ce o face să semene mai mult cu o anvelopă de şosea, iar la viteze mari se evită "alunecarea" roţii din faţă, care apare la anvelopele cu benzi de rulare foarte mari sau la anvelopele moi. Cu toate acestea, dacă această anvelopă este utilizată în noroi, este un dezastru, deoarece noroiul se va aduna cu uşurinţă între butoane, iar butoanele mai scurte nu se vor îngropa suficient de adânc în noroi pentru a asigura o tracţiune bună.

Pe de altă parte, pe teren noroios, moale sau nisipos (moale), aveţi nevoie de o anvelopă cu benzi de rulare lungi şi foarte distanţate (extrema este anvelopa cu palete pentru dune), astfel încât noroiul să nu se lipească de anvelopă, iar benzile de rulare să fie suficient de adânci pentru a se îngropa în noroi şi a asigura o tracţiune bună. În plus, acest tip de anvelopă este mai moale şi mult mai delicată decât anvelopa pentru teren dur. Dacă folosiţi o astfel de anvelopă pe un teren dur, nu va rezista mai mult de 15 minute, iar anvelopa va fi literalmente distrusă.

În cele din urmă, există anvelope intermediare, care oferă cele mai bune rezultate din ambele extreme, pentru terenuri care nu sunt atât de dure şi de stâncoase şi nici noroi pur. Aceasta este o anvelopă care are o performanţă şi o durabilitate acceptabilă şi este cea pe care o foloseşte toată lumea în general, deoarece este cel mai comun tip de anvelopă moto.

În paralel, există toate cele de mai sus pentru formatul FIM, adică pneuri adecvate pentru competiţie. Caracteristica principală a acestor anvelope este că au benzile de rulare mult mai scurte şi sunt mai puţin abrazive sau mai prietenoase cu terenul, sunt "ecologice", dar mai puţin aderente. Dar acestea sunt mai puţin aderente şi durează mai puţin decât anvelopele normale. De asemenea, acestea elimină cea mai bună tehnică a piloţilor, având un pneu care nu are aceeaşi performanţă ca un pneu non-FIM.

Mai multe - Auto

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite